Hótalpas túra: Semmering - a vasútvonal mentén húzódó „vasút túra” - Payerbach

• Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség
  • Kulturális/történelmi értékek

Részletek: Hótalpas túra: Semmering - a vasútvonal mentén húzódó „vasút túra” - Payerbach

Az UNESCO világörökséghez tartozó semmeringi vasút mentén húzódó túraútvonalat télen hótalppal is felfedezhetjük.

A Bahnwanderweg, vagyis a Semmering-vasút mentén húzódó „vasút túraútvonal” nagy népszerűségnek örvend. Ez a hótalpas túra eleinte közvetlenül a vasút mentén húzódó túraútvonalon vezet, ahonnan újra és újra csodás kilátás tárul a világ első hegyi vasútjának építészeti vívmányaira. Miután útra kelünk a semmeringi pályaudvartól, máris a túra egyik fénypontjához, a Doppelreiterwarte kilátóhoz érünk, ahonnan gyönyörű kilátás tárul az Adlitzgraben völgyszorosra. Innen a vasút mentén haladunk a híres Kalte Rinne viaduktig. Nem sokkal később a Krausel-Klause viadukt mellett haladunk el és Breitensteinig túrázunk. Itt elhagyjuk a vasút túraútvonalat és a Kreuzbergen, valamint a Payerbachgrabenen keresztül a világörökséghez tartozó Payerbachba érünk, ahol a semmeringi vasút körül számos úti célhoz elkirándulhatunk.

Ez a hótalpas túra valóban nagyon tartalmas, azonban majd 20 km és 6 óra hosszú, amit nem szabad alábecsülni és jó erőnlétet igényel.

Semmeringi pályaudvar

Payerbach pályaudvar

Utak leírása Hótalpas túra: Semmering - a vasútvonal mentén húzódó „vasút túra” - Payerbach

A Bahnwanderweg vasút menti túraútvonal közvetlenül a pályaudvarnál indul (zöld jelzés, külön tábla), mely javarészt a semmeringi vasút nyomvonala mentén halad. Elhaladunk a Wolfsbergkogel megálló mellett, ahol az út egy kanyarulatot tesz a Doppelreiterwarte kilátóig. Az út a vasút nyomvonala mentén a híres Kalte Rinne viaduktig vezet. Itt leereszkedünk a völgybe és az út mentén Breitensteinig haladunk. Létezik egy olyan verzió is, mely kihagyja a viaduktot és a Wolfsbergkogel megálló után rögtön az úton folytatódik Breitenstein felé (szintén zöld jelzésű). Breitensteinban átkelünk a síneken és az úton balra fordulunk, majd hamarosan jobbra fel a Speckbacherhüttéhez (kék jelzés), majd a 834-es úton át (piros jelzés) Payerbachig megyünk. Egy másik lehetőség Breitensteinban a vasútátkelő után jobbra vezet, majd az egészségügyi központ Breitenstein után balra a Sommerhöhéhez és a kék jelzésű úton a Payerbachgrabenen keresztül Payerbachig.

Bécsből az A2-es autópályáról az S6 sz. Semmering gyorsforgalmi útra térünk le, melyet a Maria Schutz lehajtónál hagyunk el. Jobbra kanyarodunk az L4168-as útra, majd tovább a Semmering/ L4168-on és a Semmeringstraßén. Jobbra fordulunk a Bahnhofstraßéra.

Grazból az S6 sz. Semmering gyorsforgalmi úton haladunk, melyet a Spital/Semmering lehajtónál hagyunk el. Balra fordulunk a Semmering Ersatz Str./B306-ra, majd tovább a B306 sz. úton. A körforgalomnál egyenesen haladunk tovább Semmering felé. A Passstraßéra érünk, mely enyhén jobbra tart, majd Semmeringbe ér, ahol balra kanyarodunk a Bahnhofstraßéra.

A semmeringi pályaudvarnál ingyenes parkolók állnak rendelkezésre.

A semmeringi pályaudvar a déli vasútvonal mentén Bécsből és Grazból is közvetlen járatokkal érhető el.

Utazástervezés a következő oldalakon: www.oebb.at, www.vor.at

A Bécsi Alpok Alsó-Ausztriában, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Semmering turisztikai információs központ, www.semmering.at, +43 / 2664 / 20025

Hótalp, hátizsák élelemmel, téli túrabotok, lámpa, mobiltelefon, öngyújtó, térkép. Gyakran elegendő egy kábelkötő vagy egy madzag, hogy átmenetileg megszereljük a felszerelést, amennyiben út közben baj lenne vele. A hegyekbe mindig javasolt lavina felszerelést vinni.

Biztonsági előírások

Kiváltképp télen különös körültekintés szükséges, ha a hegyekben kelünk útra. A túratervezéskor mindenképp vegye figyelembe, hogy az időterv, főként télen, akár egy apróság miatt is könnyen borulhat. Az időjárásban bekövetkezett hirtelen változás vagy a hótalp meghibásodása hamar ahhoz vezet, hogy csak nagyon nehezen tudunk előre jutni.

Továbbá mindenképp fontos figyelembe venni, hogy télen akár már 16 órakor is besötétedhet és egy éjszaka a szabadban télen életveszélyes lehet.

Továbbá előfordulhat, hogy télen a jelzéseket hó fedi és ezek így nem láthatók. Ezért mindenképp készüljön fel alaposan a túrára!

A hegyimentők segélyhívószáma: 140

EU-segélyhívószám: 112

Lavinainformáció:

Kösse össze túráját egy kis pihenéssel a Semmeringen a Hotel Panhans, Hotel Belvedere vagy Hotel Zauberblick szállodák egyikében vagy a Hotel Marienhofban Payerbachban.