A payerbachi Sonnenpromenade: téli „jótevő” túra

• Állattani érdekességek
  • Babakocsival járható

Részletek: A payerbachi Sonnenpromenade: téli „jótevő” túra

Télen is egy családbarát és idilli séta színhelye lehet Payerbach legszebb sétánya, a Sonnenpromenade, csodálatos kilátással.

FONTOS! Ez az útvonal általában télen is karbantartott. Ennek ellenére ügyeljen a csúszásveszélyre! Stabil, zárt túracipőt és vízálló öltözetet javaslunk.

Ez a séta testnek és léleknek is jót tesz. Egyrészt a téli természet pezsdítő hatását élvezhetjük, másrészt kulturális élményekkel gazdagodhatunk. Újra feltöltődhetünk a kellemes téli napsütésben vagy egy-két péksüteménytől, egy meleg teától vagy finom kávétól a méltán népszerű Alber cukrászdában.

Pavilon, Payerbach központja

Utak leírása A payerbachi Sonnenpromenade: téli „jótevő” túra

Téli „jótevő” túránk a községháznál, illetve a pavilonnál indul a Dr. Coumont utcán, ahonnan Reichenau felé vesszük az irányt. Az uszodától tovább haladunk az árnyas parkig, ahol egy kis meteorológiai állomást is megcsodálhatunk. Amennyiben a Dr. Coumont utcán maradunk, utunk történelmi villák, egy minigolf pálya és a télen korcsolyapályaként használt teniszpályák mellett vezet tovább egészen a Schwarzaviaduktig, mely a világörökség részét képző semmeringi vasút leghosszabb viadukt hídja. Itt a Ghegasteg fahídon áthaladunk a Schwarza folyón.

Ezt követően a gyalogoshídon átmegyünk a Hauptstraße-n. Utunk az Anton Weiser utcán keresztül visszavezet a Bahnstraße-hoz. Ha viszont letérünk és a Hotel Hübner/Payerbacher Hof előtti kereszteződésnél átmegyünk az úton, akkor a túra rövidebb verziójának kiindulópontjánál találjuk magunkat.

A hosszabb verzió közvetlenül a „Vinodukt” mellett halad el egy nem takarított gyalogos ösvényen. Utunk a „Bahnleiten”-en vezet tovább, mely során egy természetes kertet tekinthetünk meg téliesített méhkaptárokkal és szabadon szaladgáló házi állatokkal, majd a Baurat Schneider utcára érünk. Figyelem! Ez a szakasz télen nem karbantartott és nem takarított.

„Jótevő” túránk most egyenesen, a Geyerhofdurchlasson keresztül felfelé vezet. Tovább sétálunk békés hegyvidéki marhák mellett és a Geyerhofnál jobbra tartunk. Ezzel magunk mögött hagyjuk a mezőgazdasági és erdészeti üzemet, amin az imént átgyalogoltunk. A Sonnenpromenade sétányához értünk, ahonnan gyönyörű kilátás tárul elénk a payerbachi völgybe egészen Gloggnitz, Semmering, Kreuzberg, Gahns és az lenyűgöző Rax hegység irányába. Miután megpihentünk a számos pad egyikén, tovább sétálunk a Werningen, majd kényelmesen elindulunk lefelé.

Miután átmegyünk a síneken, elhaladunk a Werningkapelle kápolna mellett, ahol jobbra fordulunk a Werningwegre. Ezen az utcán megyünk tovább a Schulgasse-ig. Ott elhaladunk az általános és középiskola mellett a Bahnstraße-ig. Itt balra tartunk, majd elsétálunk a Payerbacher Hof/Hotel Hübner előtt. Átmegyünk a rendőrlámpákkal szabályozott gyalogátkelőn és a hídon, majd visszaérünk körtúránk kiindulópontjához, a községházhoz, illetve a pavilonhoz.

Az A2-es autópályát a Seebenstein csomópontnál hagyjuk el Semmering felé. Az S6 Semmering autóúton haladunk tovább, melyről a Gloggnitz lehajtónál térünk le Payerbach/Reichenau (Raxgebiet) felé.

Payerbachban az egyetlen rendőrlámpánál balra kanyarodunk és áthajtunk egy hídon. Ekkor a település központjába érünk, ahol számos parkolóhely áll rendelkezésre.

Nyilvános parkolóhelyek többek között a központban a pavilonnál, a B27-es számú út mentén, illetve a vasútállomáson a Park&Ride parkolóban találhatók. A központ kb. 5 perc alatt érhető el a vasútállomástól gyalogosan.

Vonat: Payerbach-Reichenau vasútállomás. A legközelebbi vasúti csomópont Bécsújhelyen (Wiener Neustadt) található. További információ: www.oebb.at

Busz: Payerbachba a Retter-Linien 1746,1748 és 1746/48-as számú buszaival juthatunk el. A menetrend a következő oldalon érhető el: http://www.retter-linien.at/

www.payerbach.at

www.tourismus-payerbach.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Télen zárt, meleg lábbeli csúszásgátló talppal.

Biztonsági előírások

Ez a séta, illetve körtúra jól teljesíthető gyerekekkel is, hiszen alig van szintkülönbség. Mivel azonban egyes szakaszain autóforgalomra kell számítani, soha ne hagyja gyerekeit felügyelet nélkül! Az útvonal babakocsival is járható.

A „Vinodukt” utáni gyalogösvényt (Anton Weiser Straße) a vasúti aluljáróig (Geyerhofdurchlass) a Baurat Schneider utcában télen nem takarítják. Ezért hó és jég esetén, ha úgy ítéljük meg a helyzetet, érdemes inkább a Wasserleitungsweg utcát választani a Baurat Schneider utca kereszteződéséig, aztán tovább a vasúti aluljáróig. Különösen igaz ez, ha babakocsival vagyunk úton.

Térkép ajánlások

Payerbach guides and local trail maps are available at the entrance to the council office, Ortplatz 7, 2650 Payerbach or during opening hours at the tourist office, Ortsplatz 7, 2650 Payerbach. We would be happy to send all of the information to you via post!

Az Ortsplatz téren található az Alber cukrászda. Hideg napokon itt felmelegedhetünk sétánk után egy kávé vagy tea mellett és akár meg is kóstolhatjuk a finomnál finomabb péksütemények egyikét.