Annaberg - Tirolerkogel - Eibl - Türnitz

• Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: Annaberg - Tirolerkogel - Eibl - Türnitz

Az Annabergből a Tirolerkogelen és Eiblen át Türnitzbe vivő barangolás pompás növényvilágot és nagyszerű körkilátást kínál. Különösen ősszel, ha derült az ég, el lehet látni a Wachauig és a Gesäuséig.

A barangolás útvonalán élvezhetjük az északi alpesi előtér pompás növényvilágának a látványát és a Tirolerkogel havasi rétjeire kitáruló nagyszerű körkilátást. Ez az útvonal különösen télen kedvelt, amikor csodás kilátást nyújt a Magas-Alpok behavazott csúcsaira. A Tirolerkogel csúcsáról (1377 m-rel a tengerszint felett) a Schneebergtől a Gesäuséig, északkeletre pedig egészen a Wachauig tart a látvány.

Annaberg község

Utak leírása Annaberg - Tirolerkogel - Eibl - Türnitz

Az Annabergtől keletre levő nagy parkolóból (kereszt a scheiblingbergi lavina áldozatainak emlékére) a Sandstraßén kellemes gyaloglás a „Gscheid”-ig. Itt balra fordulva hamarosan meredekebbé váló emelkedőn a Bergeckéig, majd be a „Specktal“ völgybe (érdekes gyűrt formák a gutensteini mészkőben az út baloldalán), hamarosan elérjük a Halterhüttét. Levágva az országút kanyarát, balra egyenesen villámcsapás sújtotta fák között a lejtőn az Annaberger Haushoz felkapaszkodva egyre nagyszerűbb lesz a kilátás. Onnan keskeny gerincen haladunk tovább az „Ödhofmäuer“-nek nevezett sziklaletörés mellett, majd egyre meredekebben kanyargó útvonalon, lucerdőn keresztül az „Österleinbrunn” menedékházhoz érünk. Innen egy ritkásan beerdősült szakaszon felkapaszkodunk a „Karnerhofspitz”-re és szép sziklagerincet követve ereszkedünk le a nyeregbe az egykori Eiblhaus mellett. Innen jobbra rátérünk a Schildbachrottén keresztül a Karrenwegre, amely Türnitzbe visz. A visszaút Annabergbe postabusszal lehetséges.

A1-es Ybbs/Donau kijárata – B 25-ös Wieselburg irányában – Wieselburg keresztül az Eisenstraße felé – a B 28/Puchenstubener Straßénél balra lekanyarodni – a B 28-ason Puchenstuben irányában – a B 28-ast követve – Lassingrotténál a B 20-asra balra rákanyarodni – Annaberg

Annaberg

Tourismusverein Mitterbach Hauptstraße 14 3224 Mitterbach  Tel./ Fax 03882/42 11  tourismus@mitterbach.at  www.mitterbach.at

Térkép ajánlások

Mostviertel Tourismus, Töpperschloss Neubruck, Neubruck 2/10, 3270 Scheibbs, T +43/7482/204 44, info@mostviertel.at, www.mostviertel.at/prospekte