Duna menti kerékpárút 7. etap: Klosterneuburg – Petronell

• Evés-ivás lehetőség
  • Kulturális/történelmi értékek

Részletek: Duna menti kerékpárút 7. etap: Klosterneuburg – Petronell

Ahol a kultúra és a természet találkozik

A Duna menti kerékpárút hetedik etapján Bécs gyönyörű Duna partján tekerünk. A főváros után az idilli Donau-Auen Nemzeti Parkban az északi parton halad az út. Haslaunál átkelünk a folyón és a déli parton pedálozunk tovább egészen Petronellig.

Mindenképp érdemes időt szakítani egy vezetésre a 12. században alapított klosterneuburgi apátságban. Legalább a kincstárat nézzük meg vagy Ausztria legrégebbi pincészetét annak négyszintes pincerendszerével. Az apátságtól pedig tényleg csupán karnyújtásnyira található Bécs.

Ha az osztrák fővárost nem akarjuk a Nordbrücke hídon keresztül kikerülni, akkor a déli parton hamarosan a „Donaukanal” Duna csatornához érünk. Miután kerékpárosbarát szálláshelyünkön (lásd www.wien.info) megpihentünk egy kicsit, máris indulhat a városnézés ebben a Duna menti metropoliszban.

Vár ránk Schönbrunn a kastéllyal, az állatkerttel, a kastélyparkkal és a Gloriette-el. A bécsi belváros a Stephansdommal, a Hofburggal (ahol a Kaiserappartements, a Sisi Museum, a Schatzkammer kincstár és a Spanische Hofreitschule található), valamint a Kunsthistorisches Museum művészettörténeti tárlatával, az Albertinaval és a MuseumsQuartier modern kiállításaival. Megnézhetjük továbbá a Belvedere-t, a Pratert az óriáskerékkel, a Jugendstil épületeket, a kávéházakat és a hagyományos borozókat, az ún. heurigereket.

Ha a várost a Duna északi partján hagyjuk el, akkor a Lobauba érünk, mely a Donau-Auen Nemzeti Park része. Ez a terület Közép-Európa legnagyobb összefüggő ártere, mely hódoknak, jégmadaraknak, sőt még réti sasoknak is életteret nyújt. Részteltes tájékoztatást Orth kastélyában kaphatunk, melyet nem sokkal Schönau után érünk el. Itt található ugyanis a nemzeti park központja, a schlossORTH (kiállításokkal, információkkal kirándulásokról, hajókölcsönzésről és a látványos museumORTH helytörténeti múzeummal). A kastély szigetén az ártér élményközpont vár ránk egy víz alatti megfigyelő állomással.

Miután komppal átkeltünk a Dunán, elérjük Petronell-Carnuntumot. Mielőtt megérkeznénk a településre, elhaladunk a Heidentor mellett, mely Ausztria legnagyobb római emlékműve és a régió jelképe is egyben. A diadalív a 4. századból származik. Feltétlenül érdemes megnézni Carnuntum városát, ahol egy egész városrészt építettek fel a római kori minta alapján.

Klosterneuburg

Petronell-Carnuntum

Utak leírása Duna menti kerékpárút 7. etap: Klosterneuburg – Petronell

Klosterneuburg - Wien - Schönau - Haslau - Scharndorf - Petronell-Carnuntum

Túraleírás:

A túra Klosterneuburgban indul, ahol a Donaustraße Duna menti utat követjük a Nordbrücke hídig. Itt áttérünk a másik oldalra, ahol csodás kilátás tárul elénk a bécsi Duna partra. Útközben akár be is térhetünk egy kávéházba, hogy egy finom melange és egy szelet Sacher torta mellett erőt gyűjtsünk.

A hajótankoló állomásnál Lobauban balra fordulunk, majd a Lobgrundstraße-t követjük egy hosszú jobbkanyar mentén. Ezt követően egy rövid szakaszon egyenesen vezet az út. Még mindig a Lobgrundstraße-én tekerünk, majd a második jobbkanyarnál elfordulunk balra. Eltávolodunk a Duna partjától és a folyó páratlan természettel rendelkező árterében haladunk, míg bal kéz felől egy hidat látunk, melyen átkelünk.

Schönau települése előtt kelet felé letérünk az útról. Kb. 7 kilométer múlva egy kisebb ipartelephez érünk. Itt továbbhaladunk dél felé. Dönthetünk azonban úgy is, hogy balra fordulunk és ellátogatunk a festői Orth kastélyhoz. A kastély szinte egész évben várja látogatóit és szolgáltatásai között vezetett túrák is szerepelnek a Duna árterében. Komppal áttérünk a másik oldalra, eltávolodunk a Dunától és áthaladunk Haslaun.

Hamarosan a B9-es főúthoz érünk, melynek déli oldalán egy kerékpárutat találunk, melyet kb. 4 kilométeren át követünk. Scharndorf felé vezet az út, majd tovább kelet felé. Elhaladunk a Heidentor diadalív maradványi mellett, majd Petronell-Carnuntumba érünk. A település második utónevét arról kapta, hogy egykoron egy római erődítmény volt itt, mely a helység közvetlen közelében található. A romok az ottani római városnegyedben (skanzen) tekinthetők meg.

Bécsben letérünk a B22-ről a kolsterneuburgi kijáratnál, majd a B14-en haladunk tovább.

Park+Ride parkoló Klosterneuburg

Busszal vagy vonattal Bécsből a Franz-Josefs-pályaudvarról Klosterneuburgig.