WAB – F regionális túraútvonal: Kirchberg/Wechsel - Grimmenstein - Maria Schnee

Gyalogtúra Kirchberg am Wechsel községháza-tól Grimmenstein vasútállomása vagy a Maria Schnee kegytemplom-ig

• Nehézség: nehéz
  • Emelkedő 1.068 Hm
  • Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: WAB – F regionális túraútvonal: Kirchberg/Wechsel - Grimmenstein - Maria Schnee

Az F regionális túraútvonal a Hochegg kórház mellett Grimmensteinon keresztül a Maria Schnee kegytemplomig vezet Lichteneggnél. A regionális útvonalak a Wiener Alpenbogen (WAB) távtúra-útvonalhálózat részét képzik. Az itt túrázóknak gyönyörű kilátásban lesz részük, ill. mindenféle érdekességet tudhatnak meg a régióról. A regionális túrák a Wiener Alpenbogenhez csatlakoznak és így körtúra-útvonalakat képeznek a hosszútávú túraútvonal mentén.

Kirchbergből az Eselbergre eleinte hegymenetben haladunk a Kreuzweg-útvonal mentén a Kálvária-hegyen, hogy aztán kényelmes-kedélyesen túrázhassunk egy hegygerincen és egy tanyák tűzdelte kultúrtájon át, ahol a távolba nyúlik a kilátás. Az útvonal egyik fénypontja már a túra elején vár ránk, méghozzá a kétemeletes Kernstockwarte-kilátó, ahonnan grandiózus a kilátás az idilli Feistritztal-völgyre és a Wechsel-hegység térségére. A túrát pedig egy építészeti látványosság zárja, méghozzá a napjainkban modern, a 20. század első felében pedig a keleti Alpok legjelentősebb tüdőszanatóriumának minősülő klinika. Az F regionális túraútvonal a Kaltenberger Höhén keresztül a Maria Schnee kegytemplomig folytatódik.

Kirchberg am Wechsel községháza

Grimmenstein vasútállomása vagy a Maria Schnee kegytemplom

Utak leírása WAB – F regionális túraútvonal: Kirchberg/Wechsel - Grimmenstein - Maria Schnee

Az igényes túrát az F regionális útvonal mentén Kirchberg am Wechsel községházánál kezdjük. Először felfelé haladunk és elmegyünk a Szent Jakab plébániatemplom mellett, majd nem sokkal később rá is térünk egy túraútra, mely kb. 300 méter szintkülönbséggel hegymenetben a Kálvária-hegyre és a Kernstockwarte-kilátóhoz visz (piros jelzés). Érdemes egy kitérőt tenni a csodás panorámát nyújtó kilátóhoz. Még azonban nem értük el a túra legmagasabb pontját, hiszen részben szép kilátásban gazdag, részben árnyas erdei utakon haladunk hegymenetben az Eselberg nyugati hegyoldalán, majd egy mezőgazdasági úton észak felé vesszük az irányt a Karlshöhe-magaslat felé. Itt jobbra fordulunk Tannhof és Ödenkirchen felé (mely egyben a Nordalpenwe távtúraútvonal része piros jelzéssel). Az elkövetkező egy órát ezen a magaslati úton töltjük gyönyörű kilátás kíséretében. Megpihenni, ill. megszállni a Landgasthof Fally-ban tudunk Ödenkirchenben.

A szálloda után balra letérünk a Nordalpenweg útvonalról és egy mezőgazdasági úton haladunk tovább Schaffernakig, majd tovább az Urbankapelle kápolnáig. Itt jobbra tartunk és Hollabrunn, valamint Hochegg felé vesszük az irányt, azonban egy nagyfeszültségű távvezetéknél balra letérünk az útról és az erdei utat követjük a Hollabrunner Riegelen át. Onnan Hochegg felé vesszük az irányt (H2 jelzésű út). A klinikánál jobbra fordulunk, elhaladunk a parkoló mellett és követjük az utat lefelé Hochegg települése felé. Elhaladunk a Gasthof zur Linde vendéglő mellett, majd balra kanyarodunk a Himberger Straßéra. A 19-es számú háznál letérünk balra a Himbergbe vezető útra, melyet a Rotte Ebenig kb. fél órán át követünk. A kereszteződésnél jobbra fordulunk, majd néhány méter után balra tartunk a keskeny földesútra (kék jelzés). Itt eleinte felfelé, majd lefelé haladunk és elmegyünk néhány kisebb kőbánya mellett. Az erdei út a továbbiakban enyhén felfelé visz az óra járásának megfelelő irányban a Kulmriegel domb körül Grimmenstein várához (piros jelzés). Követjük a túrautat egy kereszteződéshez az erdő széle közelében, ahol jobbra fordulunk Grimmenstein irányába (szintén piros jelzés, részben G1-es jelzés). Szép kilátással haladunk Grimmenstein felé, rátérünk a Schulgasséra, áthaladunk a Pitten-folyón és a centrum felé vesszük az irányt. Itt a bal oldalon megpillantjuk az Edlitz-Grimmenstein vasútállomást. Az F regionális túraútvonal innen még elvezet a Maria Schnee kegytemplomhoz.

Elsétálunk a főúthoz, melyen átmegyünk, aztán elhaladunk egy parkoló mellett, majd keresztezzük a síneket és jobbra fordulunk a Lagerhausgasséra. Néhány perc múlva balra ráfordulunk a Friedbachwegre, majd áthaladunk az autópálya alatt. Egy mezőgazdasági úton felfelé megyünk egy tanyáig, majd rátérünk egy keskeny földesútra. Az út részben meredeken vezet felfelé az erdőben, melyet egy balos kanyarban rövid időre elhagyunk és egy nagy legelőhöz jutunk. Ennek a szélén haladunk tovább, majd újra az erdőbe érünk, ahol a legelő közelében felfelé megyünk a kápolnához, mely a Dermahof gazdaság felett található. Felkapaszkodhatunk azonban a legelőn át is a Dermahofhoz és onnan a kápolnához, ahol meg is pihenhetünk. Innen Kaltenberg felé túrázunk tovább (piros jelzés). Sűrű erdőn át vezet utunk egy szántóföld peremén, ahol felfelé menet egy országúthoz jutunk. Itt vezet a B regionális túraútvonal Krumbachból Maria Schnee felé. Az országút észak felé a főútig visz, amin jobbra Kaltenbergbe jutunk a Gasthof Maria Schnee fogadóhoz és a kegytemplomhoz.

A Gasthof Maria Schnee fogadóban meg is szállhatunk. Kaltenbergben rátérhetünk a Wiener Alpenbogen távtúraútra és eltúrázhatunk Wiesmath-ig vagy Thernbergig. Az F regionális útvonalon vissza is gyalogolhatunk az Edlitz-Grimmenstein vasútállomáshoz. A Bécsújhely és Lichtenegg között közlekedő buszok megállnak Kaltenbergben.

Bécs felől az A2-es autópályát az Edlitz lehajtónál hagyjuk el. A B54 sz. főúton dél felé haladunk, jobbra kanyarodunk az L134 sz. útra és Kirchberg am Wechselig megyünk. Graz felől a Grimmenstein lehajtónál hagyjuk el az A2-autópályát. Innen ugyanaz az útvonal, mint Bécs és az Edlitz lehajtó felől.

Parkolók Kirchberg községházánál állnak rendelkezésre.

Vonattal Bécsújhelytől Gloggnitzig közlekedhetünk és onnan tovább busszal Kirchberg am Wechselig.

Utazástervezés a következő oldalakon: www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – E regionális túraútvonal: Gschaidt - Feichten - Krumbach

WAB – G regionális túraútvonal: Kirchberg/Wechsel - Mönichkirchner Schwaig

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy túrája a Bécsi Alpokban egy szép és biztonságos élmény legyen, kérjük, vegye figyelembe a következőket:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnlétének és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 5502, für den Weg von Grimmenstein nach Maria Schnee Freytag & Berndt WK 023

Az útvonal mentén a Gasthof zur Linde, a Gasthof Maria Schnee vagy a Landgasthof Fally kínál szálláslehetőséget. Vigye magával a Wiener Alpen Viewer praktikus kézi verzióját a túrára!