WAB – B regionális túraútvonal: Krumbach - Maria Schnee

Gyalogtúra Krumbach községháza a településközpontban-tól Maria Schnee kegytemplom Lichteneggben-ig

• Nehézség: közepes
  • Szép kilátás
  • Megközelíthető vonattal és busszal

Részletek: WAB – B regionális túraútvonal: Krumbach - Maria Schnee

A B regionális túraútvonal egy magaslati útvonal kilátással a Bécsi Alpok összes hegyvonulatára. A regionális útvonalak a Wiener Alpenbogen (WAB) távtúra-útvonalhálózat részét képzik. Az itt túrázóknak gyönyörű kilátásban lesz részük, ill. mindenféle érdekességet tudhatnak meg a régióról. A regionális túrák a Wiener Alpenbogenhez csatlakoznak és így körtúra-útvonalakat képeznek a hosszútávú túraútvonal mentén.

Itt a Bucklige Welt változatos vidéke teljes valójában nyilvánul meg: egy hangulatos dombság, egy kultúrtáj jellemző parasztgazdaságokkal, autentikus és lankadatlan hagyományőrzéssel, gyönyörű panoráma és harmonikus táj. Ez a szakasz egy hegygerincen halad dimbes-dombos vidéken csodás kilátással a Bécsi Alpok hegyvonulataira. Az útvonal egyik fénypontja a történelmi piac Krumbachban. A túra végén pedig a Maria Schnee kegytemplom a legérdekesebb látnivaló a hosszú történelemre visszatekintő Kaltenberg településén.

Krumbach községháza a településközpontban

Maria Schnee kegytemplom Lichteneggben

Utak leírása WAB – B regionális túraútvonal: Krumbach - Maria Schnee

A B regionális túraútvonal Krumbach községházánál indul. Innen enyhén hegymenetben elhaladunk a Szent István plébániatemplom mellett és jobbra ráfordulunk a Kirchengasséra. A rövid fasor után balra tartunk a Knappenhofwegre. Jobbára felfelé haladva a túra legmagasabb pontja felé haladunk. Elmegyünk az első tanya mellett, majd kb. fél úra múlva elérjük a Knappenhofot. Innen már nem betonúton, hanem földesutakon haladunk tovább (részben kék jelzés mentén).

Tanyasi világban túrázunk tovább, elhaladunk egy kiserdő mellett és jobbára felfelé megyünk. Egy szentképes faoszlophoz vezet utunk gyönyörű kilátással a Bucklige Welt régiójára és azon túlra. A faoszlop után rövidesen egy kereszteződéshez érünk, ahol jobbra fordulunk a földesútra. A túrázásra kiválóan alkalmas betonutat a bal oldalon a tanya mellett figyelmen kívül hagyjuk. Felfelé menet áthaladunk egy erdőn, majd egy magányosan álldogáló fánál és egy kápolnánál egy betonúthoz érünk. Rövid ideig követjük ezt az utat, majd néhány méter múlva ismét egy földesútra térünk rá, ahonnan csodás a kilátás. Ez utóbbit azonban csak rövid ideig élvezhetjük, hiszen hamarosan ismét egy erdőben megyünk felfelé a túra legmagasabb pontja felé. Már csak némi szintkülönbséget kell meghódítanunk a 896 méteren fekvő Kühriegelig, mely a Hochneukirchennél található Hutwisch-sel azonos magasságú. Ismét lefelé haladunk, majd egy úthoz érünk, ami jobbra Wiesfleck apró településéhez visz. A kápolnánál, a tűzoltósággal szemben balra fordulunk egy földesútra és követjük a fasort. Egy hosszú egyenes szakasz után balra fordulunk észak felé. A következő gazdasági úton áthaladunk Ebenhofon és enyhén lefelé megyünk egy úton gyönyörű kilátás mellett Grub kis településéig. Innen ismét észak felé visz utunk enyhén felfelé a Winterhofhoz. Váltakozva haldunk felfelé, aztán lefelé, majd a Sonnbergen egy kereszteződéshez érünk. A B regionális útvonal úti célja, a Maria Schnee kegytemplom innen már csupán karnyújtásnyira van. Sonnbergen jobbra fordulunk a Panoramastraßéra, követjük az utcát, majd Kaltenbergen a főutcán jobbra fordulunk. Itt csupán néhány métert kell megtennünk és a Gasthof Maria Schnee étteremhez és szállodához érünk, ahol jobbra vezet az út a kegytemplomhoz. A Gasthof Maria Schneeben meg is szállhatunk. Kaltenbergben rátérhetünk a Wiener Alpenbogen távtúraútvonalra és eltúrázhatunk Wiesmath-ig vagy Thernbergig. Az Edlitz-Grimmenstein vasútállomásig pedig az F regionális útvonalon ereszkedhetünk le. A bécsújhelyi pályaudvar és Lichtenegg között közlekedő buszok megállnak Kaltenbergben.

Bécs felől az A2-es autópályát a Krumbach lehajtónál hagyjuk el, majd a B55 sz. főúton Krumbachig haladunk. Graz felől Aspangnál hajtunk le az autópályáról, majd az L137 sz. úton Zöbern felé haladunk, az L137 sz. úton balra fordulunk Kampichl felé és Unterhausnál rátérünk a B55 sz. főútra.

Parkolók Krumbach községházánál állnak rendelkezésre.

Vonattal Bécsújhelytől pl. Edlitz-Grimmensteinig tudunk utazni. Onnan buszok közlekednek Krumbachig és Kirchschlagig. Kirchschlagból busszal mehetünk vissza Krumbachba.

Menetrendek a www.oebb.at vagy www.blaguss.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – A regionális túraútvonal: Katzelsdorf - Lanzenkirchen - Bad Erlach

WAB – C regionális túraútvonal: Krumbach – Kirchschlag

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Turisztikai információs központ Bad Schönau, www.badschoenau.at, +43 / 2646 / 8284

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 422

Szálljon meg túrája során az Ottner család által üzemeltetett Krumbacherhofban.

Szálláslehetőséget a Gasthof Maria Schnee is kínál a kegytemplom közelében.