WAB – T regionális túraútvonal: Muggendorf - Rohr im Gebirge

Gyalogtúra Parkoló a Myrafälle-vízesésnél Muggendorfban-tól A Gasthof zum Kaiser Franz Josef vendéglő Rohr im Gebirgében-ig

• Nehézség: nehéz
  • Emelkedő 1.189 Hm
  • Legmagasabb pont: 1.183 m
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: WAB – T regionális túraútvonal: Muggendorf - Rohr im Gebirge

A T regionális útvonal a látványos Myrafälle-vízesésnél kezdődik és a meseszép Unterbergen át Rohr im Gebirgébe vezet. A regionális útvonalak a Wiener Alpenbogen (WAB) távtúra-útvonalhálózat részét képzik. Az itt túrázóknak gyönyörű kilátásban lesz részük, ill. mindenféle érdekességet tudhatnak meg a régióról. A regionális túrák a Wiener Alpenbogenhez csatlakoznak és így körtúra-útvonalakat képeznek a hosszútávú túraútvonal mentén.

Ez a túra a régió egyik legkiemelkedőbb turisztikai látványosságánál, a Myrafälle-vízesésnél indul és egyre mélyebbre hatol a Gutensteini Alpok elhagyatott vidékén. Mintha az erdők tengerében úszna az ember hegyeken-völgyeken, különleges tájegységek mentén és gyönyörű kilátás mellett, mely pl. a Kieneck magaslatáról vagy a legendák övezte Unterbergről tárul elénk. A túraútvonal lényege maga az elszigeteltség és a kellemes magány az erdők borította hegyvidéken. A Bécsi Alpok egy teljesen meglepő arca.

Parkoló a Myrafälle-vízesésnél Muggendorfban

A Gasthof zum Kaiser Franz Josef vendéglő Rohr im Gebirgében

Utak leírása WAB – T regionális túraútvonal: Muggendorf - Rohr im Gebirge

A túra a T regionális útvonalon a Myrafälle-vízesésnél indul Muggendorfban. A belépőjegy felnőtteknek € 3,50 és gyerekeknek € 1,-, melyet kizárólag a vízesések karbantartásra fordítanak. A vízesés mentén haladunk fapallókon, hidakon és lépcsőkön, ahol átélhetjük a természet e különleges játékát és a víz erejét. Amint elérjük a vízesés tetejét, a jelzést követjük a Wiener Alpenbogen túraútvonal felé, eltávolodunk a víztől és balra felfelé haladunk a Haussteinwiese irányába. Érdemes egy kitérőt tenni a Hausstein kilátóponthoz, ahonnan csodás kilátás tárul a Schneebergre. A Haussteinwiesét az északi oldalon szeljük át, majd lefelé haladunk a túraútvonalon a Gasthof Karnerwirt vendéglő felé. Közvetlenül a vendéglővel szemben követjük a keskeny utat a Myrabach patak mentén (mely egyben zarándokút is) és ezzel elkerülünk egy közutat. Azonban néhány méter múlva kiérünk a közútra, mely szélén Thalig haladunk, ahol a tűzoltóság közelében jobbra az Atzerstraßéra kanyarodunk (piros jelzésű, 231 sz. útvonal). Egy kis parkolónál balra fordulunk a Viehgrabenre Kieneck irányába. A Viehgraben mentén enyhén felfelé haladunk, majd kb. 40 perc túrázás után a Matrassteig leágazásához jutunk. Néhány szerpentin és meredekebb szakasz után elérjük a Kieneck csúcsát. Az Enzianhütte a jobb oldalon található, mely napozóterasza igazán csábító.

Folytatjuk utunkat a T regionális útvonalon a következő célhoz, az Unterberg-menedékházhoz, melyet több távolsági túraútvonal érintésével érünk el. Az Enzianhüttétől lefelé indulunk csodás kilátással a Bettelmannkreuz keresztje felé, amelyen túl ismét felfelé haladunk. A Kirchwaldberg mentén elhaladva újra és újra lefelé, majd felfelé vezet az út. Átszeljük a pályákat az unterbergi természetes síterepen, majd elérjük az Unterberg-menedékházat, ahol meg is szállhatunk. Az Unterberg csúcsáról különösen szép a kilátás.

A T regionális útvonal elhalad a Maria Einsiedl templom mellett és a Miragraben völgyszoroson keresztül a Grieshofig vezet. Itt egyben a bécsi Mariazell-útvonalon haladunk (piros jelzés, 06 sz. út). A Grieshof után a betonutat követjük völgymenetben a Rainbach patak mentén. A Klauswirt vendéglőnél található kereszteződésnél balra letérünk az útról és egy párhuzamosan haladó mezőgazdasági úton megyünk tovább Rohr im Gebirge irányába. Kb. 20 perc túrázás után ismét kiérünk a közútra, melyet egy hídig követünk, amin balra áthaladunk a Klausbach patakon és néhány perc múlva Rohr im Gebirge központjába érünk. Itt szálláslehetőség is van. Busszal pedig Payerbach-Reichenauig vagy Schwarzau im Gebirge-ig közlekedhetünk.

Bécs vagy Graz felől az A2-es autópályát Wöllersdorfnál hagyjuk el, majd a B21 sz. úton Gutenstein felé haladunk. Pernitz-ben a Muggendorder Straßéra fordulunk, Muggendorfban pedig balra tartunk a Myrafälle-vízesés felé.

A Myrafälle-vízesésnél parkolóhelyek állnak rendelkezésre.

Bécsújhelyről Pernitzig utazhatunk vonattal. A túra kiindulópontját a Myrafälle-vízesésnél kb. 45 perc séta után érjük el. Pernitz és Muggendorf között ugyan van buszközlekedés, azonban ritkán és leginkább iskolai napokon.

Utazástervezés a következő oldalakon: www.oebb.at, www.vor.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB - S regionális túraútvonal, 2. szakasz: Würflach - Hohe Wand - Grünbacher Sattel

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 5012 und WK 012

A túra során szeretne megszállni? Erre az Enzianhüttében a Kienecken, az Unterberg-menedékházban, a Garhof gazdaságnál és a Hotel Kaiser Franz Josefben Rohr im Gebirgében van lehetőség.