WAB – N regionális túraútvonal: Preintal-völgy - Habsburghaus

• Szép kilátás
  • Kulturális/történelmi értékek

Részletek: WAB – N regionális túraútvonal: Preintal-völgy - Habsburghaus

Az N regionális túraútvonal a Preintal-völgytől a Nasswaldon át felvezet a Raxra. A regionális útvonalak a Wiener Alpenbogen (WAB) távtúra-útvonalhálózat részét képzik. Az itt túrázóknak gyönyörű kilátásban lesz részük, ill. mindenféle érdekességet tudhatnak meg a régióról. A regionális túrák a Wiener Alpenbogenhez csatlakoznak és így körtúra-útvonalakat képeznek a hosszútávú túraútvonal mentén.

A favágók úttörő munkássága, nyugalom és csodás kilátás az Ötscherre: Ezek jellemzik ezt az útvonalat. Érdekességek az út mentén: A Preinmühle malom, a Preinbachtal faúsztató maradványai és a favágók települése Naßwaldban. Itt élt egykoron Georg Hubmer is, a „Rax királya”, aki a naßwaldi tanyasi világot alapította meg. Ezen kívül az első bécsi vízvezeték kútjai is többször feltűnnek, melyek kiváló ivóvízzel látják el az osztrák főváros nagy részét. A Habsburghaus után tovább túrázhatunk a Wiener Alpenbogenen Prein an der Rax vagy Reichenau an der Rax felé.

Preinmühle malom

Habsburghaus a Raxon

Utak leírása WAB – N regionális túraútvonal: Preintal-völgy - Habsburghaus

Az N regionális túraútvonal a Preintal-völgyben a Preinmühle malomnál indul és felvezet a Raxra. A Preinbachbrücke hídnál letérünk az országútról a kavicsos útra Nasswald felé (piros jelzés). Eleinte a Preinbach-patak bal oldalán haladunk, majd átmegyünk a patakon és a túlparton megyünk tovább kb. fél órát. Egy hüttéhez érve nem megyünk tovább egyenesen a földesúton, hanem balra tartunk és egy fahídon átszeljük a Preinbach-patakot. A murvás út egyenesen Nasswaldba vezet. Elhaladunk egy erőmű mellett és követjük az utat a Raxkönig vendéglőig, majd tovább sétálunk az úton Hinternasswald felé. Egy sorompóval lezárt fahídnál balra letérünk a betonozott útról és átmegyünk a Nassbach patakon a Habsburghaus felé a Schüttersteig ösvényre (piros jelzés). Eleinte egy erdészeti utat követünk, majd balra letérünk egy keskeny ösvényre és innen a részben meredek Schüttersteigon haladunk felfelé. A meredek kapaszkodó után örömmel pillantjuk meg a Schütterhüttét, melynél jobbra fordulunk a Habsburghaus felé. Részben földesutakon, részben mezőkön követjük a túraútvonalat felfelé, majd ismét völgymenetben egy kereszteződéshez jutunk, melynél erdészeti utak keresztezik egymást. Jobbra a Peter-Jokel-Steig keskeny útvonala indul, mi azonban balra fordulunk és átszeljük a Stögerbodent. A Kaisersteig ösvény jobbról a mi útvonalunkba torkollik, mi azonban a Zikafahnlgrabenen kapaszkodunk fel, majd jobbunkon megpillantjuk a sziklán trónoló Habsburghaust. Néhány perc múlva már el is érjük a hüttét, ahol az N regionális túraútvonal véget ér. Itt rátérhetünk a Wiener Alpenbogen hosszútávú túraútvonalra és eltúrázhatunk az Otto-Schutzhaus menedékház érintésével Payerbachig vagy ellenkező irányban a Schlangenweg útvonalon Preinba is leereszkedhetünk.

Bécs felől az A2 autópályát a Wöllersdorf lehajtónál hagyjuk el, majd a B21 sz. úton Gutensteinig haladunk. A település után a Klostertalstraßét követjük Vois és Schwarzau/Gebirge felé. Jobbra kanyarodunk a B27 sz. útra, Schwarzaunál balra a folyón áthaladunk a Preintal-völgybe és 3,5 kilométer múlva elérjük a Preinmühle malmot.

Graz felől az S6 gyorsforgalmi utat a Gloggnitz lehajtónál hagyjuk el, majd a B27 sz. utat követjük Schwarzau/Gebirge felé. Ezt követően ugyanaz az útvonal, mint Bécs felől.

A Preinmühle malom közvetlen közelében nincsenek hivatalos parkolóhelyek. A következő hivatalos parkoló Schwarzau/Gebirge település központjában található.

A tömegközlekedési eszközök használata nehézkes. A következő buszmegálló Schwarzau im Gebirgében egy óra gyalogútra található. Bécsújhelyről rendszeresen közlekednek vonatok Payerbach-Reichenauba. Innen busszal mehetünk tovább Schwarzau im Gebirgébe. Nasswald települése, mely szintén az útvonal mentén található, Payerbach-Reichenauból érhető el a 1746 sz. busszal (Rohr im Gebirge vagy Schwarzau im Gebirge felé).

Utazástervezés a következő oldalakon: www.oebb.at, www.vor.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – M regionális túraútvonal: Payerbach - Maria Schutz - Sonnwendstein

WAB – O regionális túraútvonal: Edelweißhütte – Preintal-völgy

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

freytag&berndt WK022

Kösse össze túráját egy kirándulással az O regionális túraútvonalon (Edelweißhütte – Preintal-völgy), vagy akár el is tölthet egy éjszakát Schwarzau/Gebirgében vagy a Preintal-völgyben.