Duna menti kerékpárút 7. etap északi part: Tulln – Bécs/Nordbrücke

• Kulturális/történelmi értékek
  • Növénytani érdekességek

Részletek: Duna menti kerékpárút 7. etap északi part: Tulln – Bécs/Nordbrücke

Látványkertek, patkányvadászok és szabadidős szigetek

Tulln Ausztria egyik legrégebbi városa. A Duna menti kerékpárút innen a Gemeindeau természetvédelmi területhez vezet, majd elhalad Klosterneuburg festői belvárosa mellett, ahonnan Ausztria fővárosába, Bécsbe ér.

Fedezze fel Tullnt, a művészet és kertészet városát egy történelmi városnézés során. A séta a késő barokk Minoriten templomhoz, ill.a római kori Tullnon át vezet. A Római múzeumban további érdekességeket tudhatunk meg arról az időszakról, amikor a várost még Comagena néven tartották számon. Valamivel több időt kell beterveznünk, ha el akarunk látogatni az Egon Schiele múzeumba vagy az Egon Schiele szülőházához, vagy esetleg egy sétát szeretnénk tenni az Egon Schiele tematikus úthon vagy a DIE GARTEN TULLN látványkertekhez.

Végül a Stockerauer Au árterén keresztül Bécs felé vesszük az irányt.  Greifensteinnál az erőműnél tehetünk egy kitérőt Stockerau településéhez, ahol Alsó-Ausztria legmagasabb templomtornyát mászhatjuk meg.  Egyre közelebb kerülünk Greifenstein várához a Duna túlpartján, ill. Kreuzenstein várához, mely kezdetben még csak a távolban körvonalazódik ki. Nem sokkal a greifensteini erőmű után a „patkányvadászok városába”, Korneuburgba érkezünk.

A legenda szerint egykoron egy patkányirtó gyerekeket rabolt el bosszúból, mert nem kapta meg fizetését. Az újgótikus városháza előtt található kút állít emléket ennek a mondának. A főteret, melyet patrícius házak fognak közre, a hatalmas középkori várostorony uralja. Miután benéztünk az ágostonrendi temploma, az Augustinerkirche-be, mely mennyezetén egy Franz Anton Maulbertsch freskó található, el is hagyjuk ezt a kisvárost és Bécs vonzáskörébe érünk.

Miután áttérünk a Duna szigetre, melyet a bécsiek „Donauinsel” néven emlegetnek, már valóban Bécsben vagyunk. A 21 kilométer hosszú szigetet 1972 és 1988 között árvízvédelmi céllal alakították ki, mely manapság közkedvelt szabadidős központ. Ezért az utolsó szakaszon a Nordbrücke hídig számos strand, játszótér és tűzrakó hely mellett haladunk el.

Tulln

Wien/Nordbrücke

Utak leírása Duna menti kerékpárút 7. etap északi part: Tulln – Bécs/Nordbrücke

Tulln - Korneuburg - Wien

Túraleírás:

Tullnban mindenképp érdemes ellátogatni az Egon Schiele múzeumba a Donaulände-n, ahol az évszázad művészének ifjúkorából származó alkotásai láthatók. A pályaudvar mellett pedig Egon Schiele szülőháza vár a látogatókra. Mindjárt a túra kezdetén áttérünk a Duna hídon a folyó túlpartjára. Itt a Duna menti kerékpárúton Bécs felé vesszük az irányt és a Gemeindeau érintetlen területén haladunk egészen a greifensteini erőműig. Követjük az utat balra, majd jobbra tartunk, hogy visszatérjünk a Duna partjára.

Röviddel Korneuburg előtt letér az út balra. A „Zum Scheibenstand“ útig haladunk, ahol balra kanyarodunk a Werftstraße utcára. Mehetünk itt azonban egyenesen is és megnézhetjük Korneuburg gótikus belvárosát. Itt már nagyon közel van Bécs, mely sziluettje kivehető a távolban. A Werftstraße végén balra, majd rögtön jobbra tartunk és tovább haladunk a Duna menti kerékpárúton a langenzersdorfi zsilipig. A hídon áttekerünk a Duna szigetre (Donauinsel) és követjük az utat a bécsi Nordbrücke-ig, mely az etap végpontja. Egy szelet Sacher torta Bécs számtalan kávézójának egyikében méltó lezárása a fárasztó túrának.

Bécsből az A22 és S5-ön

Nyugat felől az A1-en

Dél felől az A21-es körgyűrűn

Észak felől az S5, A22 és E59-en

Tulln parkolóházaiban korlátlan ideig térítés ellenében. Tovább információk itt (link) találhatók.

Tulln busszal, vonattal és hajóval is elérhető. Menetrendek itt találhatók: www.oebb.at, www.postbus.at  és www.anachb.at