WAB – 1. szakasz: Katzelsdorf - Bad Erlach

Gyalogtúra Katzelsdorf kastélya, Schlossstraße 1, A-2801 Katzelsdorf-tól Bad Erlach, Therme Linsberg Asia fürdő parkolója-ig

• Nehézség: nehéz
  • Szép kilátás

Részletek: WAB – 1. szakasz: Katzelsdorf - Bad Erlach

A Wiener Alpenbogen (WAB) 19 szakaszból álló túraútvonal első etapján a Bucklige Welt (dimbes-dombos vidék) kilátópontjáról, a Rozália-hegységről egy összefüggő látványt kapunk a Wiener Alpenbogenre, azaz a Bécsi Alpok nyúlványaira, a Wechsel-hegységre, a Semmeringre, a Raxra és a Schneebergre.

A Rozália-hegység, mint a Bucklige Welt (dimbes-dombos világ) kilátóterasza, egy első összefüggő képet ad az egész Wiener Alpenbogenre, azaz a Bécsi Alpok nyúlványaira. Várak és várromok láncolata, melyek egy viharos múltról tanúskodnak egy közkedvelt vidékről a határ közeléből. Könnyed lépésekkel sík vidéken a hegygerincen egy izmos kapaszkodóval a Rozália-hegységen fedezhető fel legjobban ez a lendületes vidék, az Elő-Alpok régiója. Engedje át magát a hely varázsának és magányának és barangolja be Szent Rozália nyomában az erdőket. Haladjon egyes kilométereken a Mariazelli-zarándokúton, majd fedezzen fel csodás kilátókat az Eichenbüchelben és a Rozália kápolnánál.

Katzelsdorf kastélya, Schlossstraße 1, A-2801 Katzelsdorf

Bad Erlach, Therme Linsberg Asia fürdő parkolója

Utak leírása WAB – 1. szakasz: Katzelsdorf - Bad Erlach

Az első szakaszt Katzelsdorf kastélyánál és a Bécsi Alpok turisztikai hivatalának információs irodájánál kezdjük. Keleti irányban követjük a Wiener Alpenbogen túrautat, átkelünk a Werkskanalbrücke és a Leithabrücke (Lajta) hidakon. Közvetlenül a Lajta után jobbra egy kavicsos útra fordulunk, majd elhaladunk a Lajta információs tábla mellett és követjük a Wiener Alpenbogen jelzést a folyó mentén húzódó árnyékos erdőben. Az ártéri erdőt elhagyva balra fordulunk a parkoló elején és a Kapellauweg úton a Dammstraße utca irányába megyünk, melyen jobbra fordulunk. A 2 sz. háznál jobbra tartunk és tovább haladunk a kissé emelkedő kavicsos úton, amíg az útjelző tábla balra tartva egy pár méteren felfelé visz minket a kavicsos úton egy szőlőskertig. Kilátással a Hohe Wandra, a Schneebergre és a Raxra folytatjuk utunkat egy sövényig, mely előtt egy mezei útra térünk le. A jobb oldalon Katzelsdorf település Redemptoristenkloster kolostora bukkan fel, majd a kerítéssel körbevett út egy kavicsos útba torkollik, ahol balra fordulunk. Az erdő széli sorompó előtt jobbra vezet az út egy kitaposott ösvényen, átkelünk egy kis erdőn, majd az Eichbüchl kilátónál és pihenőnél landolunk, mely egy pár méterre a kijelölt úttól jobbra található. Itt érdemes elmerülni Alsó-Ausztria nagy hegyeinek látványában. Az túraútra visszatérve felismerhetővé válik Eichbüchl kastélya, ahol 1945. április 9. és 20. között Dr. Karl Renner kormányfő időzött és a második köztársaság felépítésén dolgozott. Az innen nem messze található Kupfer-Dachl étteremben olthatjuk szomjunkat és étvágyunkat helyi specialitásoknak köszönhetően.

Az aszfaltozott út lefelé egy kereszteződéshez vezet, melyen balra, az erdő irányába fordulunk. Röviddel ezután jobbra tartunk az egyre meredekebben emelkedő és sárga jelzéssel jelölt túraúton Bad Erlach felé. Röviddel egy jelzéssel ellátott nagy facsonknál jobbra fordulunk egy mezőgazdasági útra és hegynek felfele folytatjuk utunkat. A következő tisztásnál jobbra tartunk, amíg egy erdészit úthoz nem érünk a Rozália-hegység gerincén. Itt jobbra haladva követjük az erdészeti utat többnyire a gerincen piros jelzéssel, majd egy fehér kereszt mellett vezet az út egy kereszteződésig valamivel a Rozália-hegység rádióállomása alatt. A Wiener Alpenbogen túraútvonal itt jobbra halad tovább párhuzamosan a Mariazellbe vezető úttal. Megéri azonban egy kis kitérőt tenni a Rozália kápolnába és a kilátóhoz is. A jól jelzett erdei út egy pár lakóház mellett halad el a Heuberg hegyen keskeny utakon jó kilátással a Wiener Alpenbogenre, azaz a Bécsi Alpok nyúlványaira egészen Mehlberleiten településig. Balra fordulunk a pataknál és követjük az erdészeti utat az Ofebach patak mentén felfele. Az út egy jobbos kereszteződéshez vezet, és jól kitáblázva balra hagyja el az erdészeti utat, majd egy erdei úton hald tovább. Valamivel később egy aszfaltozott útra érünk, melyen rövid ideig haladunk egy jobbos kanyarig, ahol balra egy erdei útra térünk le. Az enyhén ereszkedő erdei úton haladunk egy keskeny aszfaltozott útig, melyen egyenesen megyünk egy kétsávos útig. Jobbra tartunk és egy pár méter múlva az út szélén egy híd előtt a sziklafalnál jobbra fordulunk egy mezei útra. Az utat követjük közvetlen a Klingfurther patak mellett, figyelmen kívül hagyjuk az első hídat a bal oldalon és balra megyünk egy ház telke mellett. Egy mezőn keresztül érünk el egy további fahídhoz, ott átmegyünk a patak másik oldalára és követjük az utat egy aszfaltozott útig. Jobbra, majd rövid idő múlva balra, fel a keskeny aszfaltos úton Walpersbach temploma felé haladunk. Lépcsőkön lefelé megyünk a Gemeindestraße utcára, jobbra fordulunk és követjük jobb oldalon az utat a községháza mellett egy kereszteződésig. Balra fordulunk és tovább megyünk Walpersbach településén keresztül Bad Erlachig. A jobb oldalon a Hauptstraße utcán a templom mellett haladva jutunk el Bad Erlach pályaudvarára. Jobbra a pályaudvar mellett, át a síneken, balra a Quergasse utcára fordulunk, majd elsétálunk a Lindsberg Asia fürdőig.

Bécs vagy Graz felől az A2-es autópályáról Wiener Neustadtnál az S4 autópályára térünk rá Eisenstadt irányába, majd a Katzelsdorf lehajtónál elhagyjuk az autópályát. Jobbra fordulunk, majd követjük a táblákat a Schloss Katzelsdorf kastélyig.

A kastély előtt van parkolási lehetőség.

Regionális buszok közlekednek Bécsújhely és a katzlesdorfi kastély között. Gyalog a katzelsdorfi pályaudvarról kb. 15 perc alatt jutunk el katzelsdorfi kastélyig.

Menetrend, járattervezés: www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB- 2. szakasz: Bad Erlach - Thernberg

WAB – „A” regionális útvonal: Katzelsdorf - Lanzenkirchen - Bad Erlach

Turisztikai információs központ: Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Itt kérhet ingyenes prospektust is túrájához. A tájékoztató füzetek éttekintést nyújtanak az útvonalakról és az út mentén található étkezési lehetőségekről. Azonban nem részletes túratérképekről van szó.

Mindig legyen Önnél megfelelő térkép. Túrázáshoz megfelelő, zárt cipő, napos és esős időjárásnak megfelelő felszerelés ajánlott. Mindig vigyünk vizet és némi harapnivalót magunkkal. Legyen nálunk mobiltelefon és mentsük el a hegyimentők telefonszámát: 140

Szállás és étkezi lehetőség csak a túraszakasz elején és végén van.

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy túrája a Bécsi Alpokban egy szép és biztonságos élmény legyen, kérjük, vegye figyelembe a következőket:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnlétének és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 023

A túra után javaslunk egy pihentető látogatást a Therme Linsberg Asia termál és spa hotelben, ahol természetesen szálláslehetőség is van. Bad Erlachban a régi malom épületében a tájmúzeumot lehet megtekinteni, melynek kéményén egy gólyafészek is található.