Túra az Ottohausig (a Knappenhoftól)

Gyalogtúra a Knappenhof parkolója-tól Ottohaus a Raxon-ig

• Nehézség: nehéz
  • Emelkedő 1.139 Hm
  • Legmagasabb pont: 1.640 m
  • Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség
  • Megközelíthető vonattal és busszal

Részletek: Túra az Ottohausig (a Knappenhoftól)

A Knappenhoftól a Törlweg mentén az Ottohausig vezető gyalogút tökéletes hegyi túra a Raxalpén.

Egyenesen fel a Raxra! Az 1644 m magasan fekvő Ottohaus 1893 óta áll a Raxalpén és várja a vándorok sokaságát. Már Sigmund Freud is meglátogatta és meg is szállt az eredeti  Ottohausban. Három órán belül gyalogosan elérhetjük a Knappenbergről (768 m) a menedékházat. Aki szeretné, indulás előtt a Knappenhofban vehet magához némi kalóriát. Az útvonal a Bécsi Alpok gerinctúra része. Indulhatunk Payerbachból vagy Reichenauból is a Bécsi Alpok gerinctúra kék jelzését követve, így érhetjük el a Knappenhofot. Edlach an der Raxban is kezdhetünk, különösen akkor, ha közösségi közlekedéssel érkezünk. Az Ottohaus a raxi „kunyhóról kunyhóra“ barangolás része, amelynek során az Ottohaust a Raxalpen Berggasthof vendéglőtől (a Raxseilbahn ülőlift alsó állomásánál) rövid úton érhetjük el.

Mindegy melyik utat választjuk, az Ottohaus tartózkodásra csábít, legyen az egyéjszakás tartózkodás vagy pihenés, akár a 4000 m2-es Rax alpesi kert megtekintése, ahol a Rax- és a Schneeberg-vidék 200 jellegzetes növényfaja látható, akár a legendás, favágó módra készített sült, a Holzfällerbraten, a vonzerő.

a Knappenhof parkolója

Ottohaus a Raxon

Utak leírása Túra az Ottohausig (a Knappenhoftól)

A Knappenhof parkolójában térjünk rá a turistaútra, amely egy aszfaltútra visz, ezt kövessük egyenesen tovább. Ahol jobbra kanyarodik, egy ösvényen folytassuk barangolásunkat. Az elágazáshoz érve maradjunk a bal oldali úton. Kb. 800 m megtétele után kanyarodjunk élesen jobbra. Átkelve egy országúton, menjünk tovább a turistaúton. A következő lehetőségnél forduljunk balra, egy ösvényre. Útelágazás következik, ahol válasszuk a jobb oldali utat. A kanyargós Törlwegen kapaszkodjunk fel az Ottohausig

Bécs felől az A2-es autópályán és az S6-os Semmeringsschnellstraßén a Gloggnitz kijáratig. A B27-esen Reichenau an der Rax-ig haladjon, ott a körforgalomból egyenesen hajtson ki, majd utána kanyarodjon balra a Trautenberg-Straßéra. A Trautenberg-Straße balra tart, majd a Hirschwang an der Rax-ban folytatódik. A Hirschwangot kövesse a Thonbergre. Kanyarodjon jobbra, majd balra, maradjon a Thonbergen. Haladjon tovább a Knappenhofig.

Graz felől az S35-ösről vagy az A2-esról az S6-os Semmeringsschnellstraßére hajtva a Gloggnitz kijáratig. A B27-esen Reichenau an der Rax-ig haladjon, ott a körforgalomból egyenesen hajtson ki, majd utána kanyarodjon balra a Trautenberg-Straßéra. A Trautenberg-Straße balra tart, majd a Hirschwang an der Rax-ban folytatódik. A Hirschwangot kövesse a Thonbergre. Kanyarodjon jobbra, majd balra, maradjon a https://www.wieneralpen.at/a-wanderung-auf-die-grosse-kanzel-von-pension-seiserThonbergen. Haladjon tovább a Knappenhofig.

Parkolóhelyek a Hotel Knappenhofnál

Személyvonattal utazzon Bécsből Payerbach-Reichenau felé Wiener Neustadt-on keresztül a végállomásig. Taxival juthat el a Knappenhofig vagy az 1748-as busszal (irány: Prein/Rax Oberer Eggl fogadó) Edlach vagy Dörfl megállóig. Onnan kb. 30 perc gyalogosan a túra kiindulópontja.

További tájékoztatás: www.oebb.at vagy www.vor.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Schutzhütte Ottohaus, www.raxalpe.com/de/schutzhuette-ottohaus-home

Vigyen magával megfelelő turistatérképet. Húzzon terepjárásra alkalmas túracipőt, ne feledkezzen meg a napsütés és az eső elleni védelemről, az ivóvízről és némi ennivalóról sem. Vigye magával mobiltelefonját, amelyben benne van a hegyimentők száma: 140.

Biztonsági előírások

Legyenek a Bécsi Alpokban tett kirándulásai biztonságosak és nyújtsanak feledhetetlen élményt. Figyeljen a következőkre:

Az útvonal kiválasztásakor bizonyosodjon meg róla, hogy elég tapasztalt-e hozzá és megfelelő-e az erőnléti állapota. Előzetesen tájékozódjon a várható időjárásról. A hegyekben meglepően hirtelen tud az idő rosszra fordulni. Mindig megfelelően felszerelkezve (pl. esőkabáttal) induljon neki a hegyeknek.

Győződjön meg róla, hogy azok a menedékházak és étkezőhelyek, amelyeket fel kíván keresni, nincsenek-e zárva. Mielőtt elindulna, tájékozódjon a választott oda- és visszaúttal kapcsolatban.

Térkép ajánlások

freytag&berndt WK022

Erwandern Sie die Rax mit einer Mehrtagestour - alle Tipps dazu finden Sie hier.