Túra a Wetterkoglerhaushoz a Marienseer Schwaig felett

Gyalogtúra Mariensee Biotop tanösvény (Neuwald)-tól Wetterkoglerhaus a Hochwechselen-ig

• Nehézség: közepes
  • Lejtés:
  • Legmagasabb pont: 1.735 m
  • Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség
  • Család- és gyerekbarát
  • Csúcstúra

Részletek: Túra a Wetterkoglerhaushoz a Marienseer Schwaig felett

A kb. 3,5 km hosszú útvonal a Mariensee élőhelyen (Biotop) át a legrövidebb út a Marienseer Schwaig mellett a Hochwechselre. Gépkocsival a Mariensee felé célszerű odahajtani.

Ez a túraútvonal két turistaházat érint: a Wetterkoglerhaust és a Marienseerschwaigot.

Útba esik a Wechsel számos alpesi rétje és házikója (Schwaigen), amelyektől szép a kilátás. A legszebb kilátás azonban a Wetterkoglerhaustól tárul fel, amely 1743 m

magasan, a Hochwechselen, a Wechsel legmagasabb pontján áll. A páratlan körkilátás a Semmeringtől és a Raxtól a Schneebergig terjed – de még az országhatáron túlra, Szlovéniába és Magyarországra is át lehet látni. Ebben a kilátásban gyönyörködhetünk, mielőtt elérnénk Mariensee-t. Az útvonal, amely az egész család számára járható, a Marienseer Schwaig mellett egyenesen a csúcsra visz. A Marienseer Schwaigban saját kertből származó, házilag előállított terményeket vásárolhatunk. A hegyi házikó a

vadvizeket bemutató tanösvény

felől is látható. A Wetterkoglerhausig felkapaszkodva kulináris élvezetekre is számíthatunk, ilyen pl. az ízletes Stefánia-szelet. A Wetterkoglerhaus az ülőlift mönichkircheni felső állomásától is könnyen elérhető, ez az út a Bécsi Alpok gerinctúra része. Innen továbbgyalogolhatunk Arabichl és a Feistritz-nyereg felé.

Mariensee Biotop tanösvény (Neuwald)

Wetterkoglerhaus a Hochwechselen

Utak leírása Túra a Wetterkoglerhaushoz a Marienseer Schwaig felett

A Biotop parkolójából az 51-es számú, piros jelzésű turistaúton indulunk el. Balra tartva követjük az ösvényt, amely a Marienseer Schwaig mellett halad el. Innen még 1,5 km-t haladunk az ösvényen a Hochwechselen álló Wetterkoglerhausig.

Bécsből az A2-es, déli autópályán az Aspang-Edlitz kijáratig, a B54-est követve Aspang felé, ahol a körforgalomból a harmadik kijáraton (Gutenberggasse) hajtson ki. Forduljon jobbra a Bahnstraßéra, kanyarodjon rá enyhén jobbra a Mühlgasséra. A Mühlgasse enyhén jobbra kanyarodik, befut a Sonneckbe, balra kanyarodva az L4184-esre. Tovább az L4184-esen Mariensee felé. A helységen keresztül hajtson a völgy végében levő Biotop parkolóig.

Grazból az A2-es autópályán a Pinggau kijáratig, majd tovább Haideggendorfig. A körforgalomból a harmadik kijáraton (Steinamangerer Str./B63) hajtson ki. Forduljon jobbra a Wechsel Str./B54-esre. Kanyarodjon balra Mönichkirchen felé és kövesse az utat. Hajtson tovább Mönichkirchner Schwaig/Schaueregg felé, majd Neustift am Alpenwald irányában. Tovább Mariensee-ig, a helységen keresztül a Talschluss/Biotop parkolóig.

Mariensee: Biotop parkoló, Talschluss, parkolási lehetőség jobb oldalon.

A Wiener Neustadt-i főpályaudvarról személyvonattal Aspang-Markt felé a végállomásig. A túra kiindulópontjáig taxival vagy az 1764-es számú busszal (irány: Mariensee Almbauer) lehet eljutni, Mariensee-ben a Haidbauer vendéglőnél kell leszállni. Onnan 40 perc séta a túra kiindulópontjáig.

További tájékoztatás: www.oebb.at , www.vor.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával megfelelő turistatérképet. Húzzon terepjárásra alkalmas túracipőt, ne feledkezzen meg a napsütés és az eső elleni védelemről, az ivóvízről és némi ennivalóról sem. Vigye magával mobiltelefonját, amelyben benne van a hegyimentők száma: 140.

Biztonsági előírások

Legyenek a Bécsi Alpokban tett kirándulásai biztonságosak és nyújtsanak feledhetetlen élményt. Kérjük, figyeljen a következőkre:

Az útvonal kiválasztásakor bizonyosodjon meg róla, hogy elég tapasztalt-e hozzá és megfelelő-e az erőnléti állapota. Előzetesen tájékozódjon a várható időjárásról. A hegyekben meglepően hirtelen tud az idő rosszra fordulni. Mindig megfelelően felszerelkezve (pl. esőkabáttal) induljon neki a hegyeknek.

Győződjön meg róla, hogy azok a menedékházak és étkezőhelyek, amelyeket fel kíván keresni, nincsenek-e zárva. Mielőtt elindulna, tájékozódjon a választott oda- és visszaúttal kapcsolatban.

Térkép ajánlások

freytag&berndt WK422

Kösse össze a túrázást a Wechsel vidékén történő hosszabb tartózkodással, szálljon meg pl. a Mönichkirchner Schwaigon a Koderholt panzióban vagy az Enzian alpesi fogadóban. Ne felejtse el magával vinni a praktikus kézi Wiener Alpen Viewert!