WEINWEG Langenlois

• Földtani érdekességek
  • Növénytani érdekességek

Részletek: WEINWEG Langenlois

A Langenlois borút Dechant, Käferberg, Steinhaus és Schnekenbichl mentén vezet, s szinte csábít arra, hogy izgalmas és kihívásokkal teli felfedező útra induljunk, aminek mottója a „szőlőskert, mint munkahely”.

A borúton teendő séta bepillantás nyújt a borászok mindennapjaiba és gondolatvilágába, felfedi, hogy mik a borászélet örömei és gondjai, mi maga a munka. A látogatók megismerhetik a Kamptal borvidéket, a langenloisi borászokat és borokat, s mindent megtudhatnak, amit a szőlőművelésről tudni érdemes.

A borászat témáját részben igen látványos tárgyak és szobrok segítik ábrázolni: egy méteres földigiliszta ássa magát keresztül a szőlőkerten, így kísérve végig a talajművelés témáját, egy óriási pezsgőrázó-állvány kilátóplatformmá alakul, a hintából az időjárást figyelhetjük meg, és még sok egyéb érdekesség vár ránk.

Langenlois, Ursin Haus bzw. LOISIUM Weinwelt

Utak leírása WEINWEG Langenlois

Langenlois központjából, az Ursin Haus-tól indulunk a táblákat követve a Kornplatz-on keresztül a Walterstraße-ba. A Bründlmayer borozónál jobbra fordulunk és a gyalogutat követjük a LOISIUM WeinWeltig. Onnan a Loisium Allee-n haladunk tovább, mely végében a „Weintor” kapun keresztül átlépünk a szőlőskertbe. Most közvetlenül a szőlőtőkék között haladunk. A szőlőskert végében balra fordulunk és a betonutat követjük, míg az út a Taglergrabennel nem kereszteződik. Innen hegymenetben indulunk felfelé a hatalmas metszőolló, a „Kreuzungslabor“ és a „szőlőtőke-portré” mentén, mely egy hatalmas képkeret, amin keresztül egyedülálló kilátás nyílik a szemközti tájra, többek között a híres Heiligensteinra. Innen 200 méteren át a betonutat követjük, majd jobbra fordulunk a földesútra. Az út kétszer balra kanyarodik, majd eléri a túra legmagasabb pontját, a Käferberget. A Heimo Zobernig készítette „ohne Titel 2005“ szobor egy impozáns vasgolyó, mely hét méter magas és egy szőlőszemet szimbolizál. Itt jobbra fordulunk, ahol a kőfal mentén követjük az utat a betonozott Schilterner Straße-ig. Itt balra, majd rögtön jobbra fordulunk. Elhaladunk a „Riesensektrüttelpult“ mellett, majd az első olyan pincéhez érünk, mely borszéfet tartalmaz. A házikó mögött az út ismét közvetlenül a szőlőskerten át vezet a következő pincéig. Itt egy rövid, meredekebb szakasz után jobbra tartunk. A földesút végén jobbra fordulunk. A „Schenkenbichl“ mentén elhaladunk a „Wetterschaukel“, egy óriási gilisztaszobor, majd egy kőből készült kunyhó mellett. Itt ismét csodás kilátás tárul elénk a tájra. Végül balra fordulunk a Zwettler Straße-ra. A Loisbach patak mentén a Kornplatz-ra érünk, mely csupán karnyújtásnyira található a kiindulóponttól.

Bécs felől: Donauuferautobahn A22 Stockerau felé, majd tovább az S5 gyorsforgalmi úton Krems felé a Fels am Wagram kijáratig. A B34-es úton Langenlois-ig. Nyugat felől: Westautobahn A1 Bécs felé St. Pöltenig, majd tovább az S33-as gyorsforgalmin és a B37-es úton Krems-ig és a B218-on Langenlois-ig.

Kiindulópontok: Ursin Haus; 3550 Langenlois, Kamptalstraße 3  LOISIUM WeinErlebnisWelt; 3550 Langenlois, Loisium Allee 1

A túra kiindulópontjainál.

Rendszeres személyvonat közlekedik Langenlois és Hadersdorf (bécsi csatlakozással), valamint Krems és a Kamptal között (fahrplan.oebb.at).

Verantwortlicher für den Inhalt dieser Tour
Waldviertel Tourismus
Letzte Aktualisierung: 11.04.2024

Ursin Haus Vinothek & Tourismusservice GmbH
3550 Langenlois, Kamptalstraße 3
(T) 02734 2000-0
info@ursinhaus.at

www.langenlois.at/weinweg

Ajánlott a zárt cipő viselése.

Térkép ajánlások

A kiindulópontoknál kapható egy prospektus, mely tartalmaz egy áttekintő térképet is.

Kétségkívül egyedülálló különlegességnek minősülnek a bortúra során a „borszéfek”. Az útvonal mentén három kerti kunyhóban kellemesen hűtött borok várnak kóstolásra. Az ehhez szükséges kulcsot, ill. felszerelést – egy praktikus, nyakba akasztható kistáskát borospohárral és borút-útmutatóval – a kiindulópontoknál szerezhetjük be (díj ellenében, csoportok csakis előzetes bejelentkezés esetében).