Téli túra: Unternberg (St. Corona)

• Nehézség: könnyű
  • Körtúra
  • Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség
  • Megközelíthető vonattal és busszal
  • Család- és gyerekbarát
  • Babakocsival járható
  • Akadálymentesített

Részletek: Téli túra: Unternberg (St. Corona)

Rövid falusi túra Unternbergen, St. Corona egy részén, mely egész évben járható és a téli táj sokoldalúságával kecsegtet.

A falusi túra Unternbergen, St. Corona egy részén keresztül egész évben alkalmas kényelmes sétákra és télen téli túraútvonalként is használható. A kiindulópont a családi síaréna völgyállomásánál, a Gruber-Liszt apartmanház közelében található, mely egyébként egy igazán romantikus szálláshely. Míg a gyerekek a síiskolában először próbálják ki a téli sportokat, addig a szülők felfedezhetik a környéket ezen a szép útvonalon. A séta széles utakon vezet. Elhaladunk a kápolna mellett a Lehnerhof kis kunyhójáig, majd innen tovább az ún. Sonnenplatzl napsütötte területére, ahonnan visszaindulunk a településre. Útközben betérhetünk akár a Fahrner vendéglőbe is. Számos parasztudvar mellett is elhaladunk, mint pl. az Ofnerhof, a Lehnerhof vagy a Dissauer parasztgazdaság, melyek közül akár már most is kiválaszthatjuk a következő vidéki nyaralásunk helyszínét

Unternberg (családi síaréna)

Utak leírása Téli túra: Unternberg (St. Corona)

A családi síaréna völgyállomásánál, a Gruber-Liszt apartmanház közelében indulunk. Követjük az utat kelet felé, majd balra fordulunk St. Corna am Wechsel felé. A kápolna mellett elhaladva balra tartunk. Nem sokkal később jobbra fordulunk és elmegyünk a Lehnerhof mellett. Ismét balra fordulunk és a következő elágazásnál balra tartunk. Kb. 400 méter múlva elérjük a Sonnenplatz-ot. Itt visszafordulunk és mindig balra tartunk, míg vissza nem érünk a településre.

Bécstől az A2-es autópályán megyünk, melyről az Edlitz lehajtónál térünk le. Itt Aspang felé megyünk, majd haladunk tovább a Wechsel Straße/B54 főúton Aspangig. A körforgalmat a harmadik kijáraton hagyjuk el (Gutenberggasse). Balra kanyarodunk a Bahnstraße-ra. Jobbra tartunk a Mühlgasse-ra, mely enyhén jobbra kanyarodik, majd Sonneck lesz belőle. Továbbhaladunk az L137 számú úton Unternbergig.

Graz felöl az A2-es autópályáról az Aspang lehajtónál térünk le és Aspang/Zöbern felé vesszük az irányt. Balra fordulunk az L137 számú útra, melyen egészen Aspangig megyünk. Ott a főtéren (Hauptplatz) balra fordulunk, majd rögtön ismét balra a Gottsbergergasse-ra. Aztán balra fordulunk a Mühlgasse-ra, mely enyhén jobbra kanyarodik, majd Sonneck lesz belőle. Továbbhaladunk az L137 számú úton Unternbergig.

Nyilvános parkolóhelyeket a Fahrner vendéglőnél vagy a családi síaréna völgyállomásánál találunk.

Bécsújhelytől (Wiener Neustadt) személyvonattal (Regionalzug) megyünk Aspang-Markt felé a végállomásig. Onnan a 1762 jelzésű busszal indulunk tovább Kirchberg Wechsel Hotel felé. Az Unternberg Gasthof Fahrner megállónál szállunk le.

További információ: www.vor.at vagy www.oebb.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Ügyeljen az időjárásnak megfelelő öltözékre (téli körülményeknek megfelelő öltözék és lábbeli). Mindig vigye magával mobiltelefonját és mentse el a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

A túra megkezdése előtt bizonyosodjon meg róla, hogy az útvonal megfelel-e erőnlétének és tapasztalatainak. Nézze meg az időjárás előrejelzést. Az időjárás a hegyvidéken hirtelen változhat. Ezért mindig csakis megfelelő felszereléssel induljon útnak.

Bizonyosodjon meg a felől, hogy azok a hütték és menedékházak, melyeket a túra során fel szeretne keresni, nyitva vannak. Mielőtt elindulna, tájékoztasson valakit a tervezett útvonalról és a visszaérkezés várható időpontjáról.

Kösse össze túráját egy hosszabb tartózkodással a Wechsel régiójában, pl. a Gruber-Liszt üdülőházban vagy az Ofnerhofnál Unternbergen!