Túra Seebenstein várához és a Türkensturz romhoz

• Növénytani érdekességek
  • Állattani érdekességek

Részletek: Túra Seebenstein várához és a Türkensturz romhoz

Izgalmas túra a seebensteini várhegyen keresztül a Türkensturz műromhoz - kiválóan elérhető tömegközlekedéssel!

Könnyen elérhető, vonattal és autóval, sőt akár kiránduló busszal, így a kiindulópont Seebenstein vasútállomás, ahonnan az útvonal a Bahnstraße mentén vezet tovább. Következőnek elérjük a parkfürdőt, ahol nyáron akár le is hűthetjük magunkat. Az új Schlosswegen jutunk a Großer Reiton keresztül egyenes a Türkensturzhoz. A várrom nem csak magában fénypont, hanem a kilátás is elvarázsol sok kirándulót. A régi falak közötti pihentető szünet után utunk továbbvezet minket Sollgraben telep irányába, ahol több tanya is található. Ha Sollgrabenben balra tartunk, akkor előbb vagy utóbb elérjük a Sollgrabner Almot. Az útkereszteződésnél a hegyi kastély felé tartó erdészeti utat válasszuk, amivel már közel kerülünk túránk végéhez. Végül az Alter Schlossweget követve jutunk vissza a parkfürdőhöz - vagy az Eselsteigot érintő rövidebb változat mellett is dönthetünk, mindkettőnek megvan az előnye. Aki szeretné még kellemesebben zárni a napot, a Schaffer „Zum Spitz” nevű pizzériájában élvezheti ki az étkeket.

Seebenstein vasútállomás

kültéri medence

Utak leírása Túra Seebenstein várához és a Türkensturz romhoz

Seebenstein vasútállomástól indul a túránk a Bahnstraßen keresztül a település központja felé, amíg jobbra a parkfürdőhöz vezető elágazáshoz nem érünk. Nagyjából 100 métert megyünk a központ irányába a Neuer Schlosswegen. Az utunk enyhe emelkedőn vezet fel a Großer Reithoz, és továbbra is egyenesen haladunk a Türkensturzig. Az erdészeti úton lévő hüttétől már keletre tartunk Sollgraben felé. Egy sorompóval találkozunk és balra vezető utat követjük. A túra továbbra is felfelé tart a Sollgrabner Almhoz. Jelentős útelágazáshoz érünk, és az erdészeti úton jutunk el a hegyi kastélyhoz. Ezután az Alter Schlosswegen ereszkedünk le vissza a parkfürdőhöz. Egy rövidítési tipp az lenne, ha az Alter Schlossweg helyett az Eselsteigen megyünk le.

Az A2 autópályán Seebenstein irányába hajtsunk le, majd Seebenstein településen át a parkfürdő leágazásig.

A vasútállomásnál és a parkfürdőnél vannak parkolók.

A Bécs újhely vasútállomás Bécsből és Grazból is jól elérhető vonattal. Onnan rendszeresen indulnak vonatok Seebenstein vasútállomásra, ahonnan a túra indul. Alternatív lehetőségként a vasútállomás a VOR közlekedési hálózat buszaival is elérhető.

További információk a menetrendről: fahrplan.oebb.at és anachb.vor.at

További információ:

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 7896

Erlebnisregion Bucklige Welt, www.buckligewelt.info, +43 676 / 3509806

Autómentes kirándulási és nyaralási tippek: www.buckligewelt.info/autofrei

Mindig vigyen magával megfelelő térképeket. A túrához megfelelő, szilárd cipőt viseljen, vigyen magával nap- és esővédelmet, valamint vizet és uzsonnát. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el a hegyi mentőszolgálat segélyhívó számát: 140

Biztonsági előírások

A bécsi Alpokban tett túráinak minden szempontból szép és biztonságos élményt kell nyújtaniuk. Ezért kérjük, vegye figyelembe a következőket:

Laza túrázás nagyrészt jól burkolt ösvényeken, részben ösvényeken. A Türkensturzhoz egy meredek ösvény vezet, de ez a Sollgraben úton keresztül megkerülhető a Türkensturz irányába vezető sorompóig.

Felkészülés

Az útvonal kiválasztásakor ügyeljen arra, hogy az megfeleljen az Ön tapasztalatának és kondíciójának. Előzetesen ellenőrizze az időjárás-előrejelzést. A hegyekben az időjárás meglepően gyorsan változhat. Ezért mindig ennek megfelelően felszerelve induljon el (pl. esővédővel).

Ellenőrizze, hogy az útközben meglátogatni kívánt hütték és büfék nyitva vannak-e. Indulás előtt tájékoztasson valakit az útvonalválasztásról és a tervezett visszatérésről.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 023

Aki feljutott a Türkensturzra, az a vár mögötti Luther-szószék kilátását se hagyja ki.