Hótalpas túra a Preiner Gscheidról a Waxriegelhausig

• Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: Hótalpas túra a Preiner Gscheidról a Waxriegelhausig

Szép hótalpas túra a Preiner Gscheidról a Waxriegelhausig. Hótalpak a Raxalpenhofnál bérelhetők.

A Rax lábánál, 1361 méteren található a Waxriegelhaus, mely egész évben nyitva tart. Az erdővel és legelővel körülvett hütte egy natúrpark partner, melynek köszönhetően csendes, közlekedésmentes és természetes környezettel rendelkezik. Ez a kellemes látkép vár a túrázókra már a Preiner Gscheidtól indulva. Az Edelweishütténél, mely számos túraútvonal kiindulópontja, ételhez és italhoz is juthatunk. Egy-két méter múlva már az erdő csendje fogad, majd kb. egy óra múlva elérjük a Waxriegelhausot. Erősítés gyanánt megkóstolhatjuk a ház sörét, a Waxriegel-sört és válogathatunk a különböző finomságokból, mint a Styria marhából készült fogásokból. A Preiner Gscheidtól kényelmesen, az erdei út mentén is feljuthatunk a Waxriegelhaushoz, mely egyébként tovább tart, de nem tartalmaz nagyon meredek részeket.

Preiner Gscheid, Edelweißhütte

Waxriegelhaus

Utak leírása Hótalpas túra a Preiner Gscheidról a Waxriegelhausig

Az Edelweißhüttétől indulunk a piros jelzésű 829-es számú úton és egyenesen haladunk. Kb. 800 méter múlva jobbra fordulunk a „Rax“ nevű útra. A következő kanyarban egyenesen megyünk tovább fel az ösvényen és túrázunk tovább, amíg a Peilsteinhütte mellett el nem haladunk. Végül az út jobb oldalán feltűnik a Waxriegelhaus,

Bécsből felől az A2-es autópályáról az S6 sz. Semmering gyorsforgalmi úton haladunk, majd a Gloggnitz nevű kihajtón elhagyjuk az autópályát. A B27 sz. úton Reichenau an Raxig haladunk, majd ott a körforgalom harmadik kijáratánál kihajtunk a Wartholzstraße-ra. Aztán Edlach felé balra kell kanyarodni, majd ismét balra Dörfl felé. Az L135-ös sz. úton tovább haladunk Prein an der Rax felé egészen Preinrotteig, majd tovább a Preiner Gscheid úton a hágóig megyünk.

Vagy:

M1/A4 Parndorf Neusiedl am.See lehajtóig – B50 – S31 – S4 Bécsújhelyig, majd az A2-es autópályán a Seebenstein csomópontig – az S6-os gyorsforgalmi úton Mürzzuschlag West lehajtóig – tovább a B23-as úton. A körforgalomból az első lehetőségnél kell kihajtani, majd a B23-on maradni. Jobbra fordulunk a Hauptstraßera, majd tovább a Stojenstraße irányába, végül a Preiner Gscheid úton a hágóig haladunk.

Parkolók az Edelweißhütténél/Preiner Gscheidnál is találhatóak.

Bécsből Bécsújhelyen keresztül Payerbach-Reichenau felé a végállomásig utazunk. Taxival tudunk tovább utazni az Edelweißhütte parkolójáig/Preiner Gscheidig vagy a 1748-as regionális busszal (Prein/Rax Gh Oberer Eggl –irányba közlekedőkkel) az Edelweißhütte, Preiner Gscheid megállóig.

Részletes tájékoztatás: www.oebb.at oder www.vor.at

Verantwortlicher für den Inhalt dieser Tour
Wiener Alpen in Niederösterreich
Letzte Aktualisierung: 19.12.2023

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Erlebnisregion Semmering-Rax: www.semmering-rax.com

Einen Überlick über alle Winterwanderrouten in der Region finden sie hier: https://www.semmering-rax.com/wintertouren-download

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Hegyimentők segélyhívószáma: 140

EU-segélyhívó: 112

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

freytag&berndt WK022

Látogatása során töltsön el egy éjszakát a Rax hegység régiójában!