Panoráma-útvonal

• Evés-ivás lehetőség
  • Megközelíthető vonattal és busszal

Részletek: Panoráma-útvonal

Ez az e-bringa útvonal Bad Schönautól Kirchschlagon és Tiefenbachon át vezet vissza Bad Schönauba.

Az ambiciózus kerékpárosok egy nagy kört is kialakíthatnak ebből az útvonalból, ha a Panoráma-útvonalat összekötik a Rózsakert-útvonallal (piros jelzés).

Bad Schönau, központ

Utak leírása Panoráma-útvonal

A túra Bad Schönauban kezdődik. Tekerjen ki a településről a szövetségi főút felé és a B55 előtt forduljon jobbra a Zöbernbach-kerékpárútra. Itt végig kövesse a kerékpárutat, a Zöbernbach mentén. Elhalad a Handler építőipari cég mellett és Kirchschlagba jut. A Billa üzlet előtt röviddel kanyarodjon balra a B55-ös útra, ezt kövesse aztán a település központjáig és a Hotel Postig, a Hönig család tulajdonában. Itt forduljon balra a Kirchengasseba, az önkormányzati hivatal előtt elhaladva egyenesen a gyógyszertárig. Ott kanyarodjon újra balra, az erődtemplom mellett elhalad és a templom után kanyarodjon jobbra a passiójáték-színházhoz. Balra hajtson át a hídon a passiójáték-színházhoz, majd kövesse az utat. Most sokáig egyenesen mehet, a Berggassetől Aigenig tartó szakaszon csodás kilátás nyílik a kirchschlagi várromra. Most - a kitáblázott útvonalat követve mindig egyenesen - Aigen, Strass és Tiefenbach telepekbe jut el, majd újra a B55-höz ér ki. Keljen át az úton és most jobb oldalt kövesse a Zöbernbach-kerékpárutat, akkor újra eljut Bad Schönau központjába.

Kirchschlagban van kapcsolódó út a Rózsakert-útvonalhoz és Krumbach felé a kilátói túra útvonalhoz.

Az útvonalat a "Panoramaroute Nr. 1” („1. sz. Panoráma-útvonal") kék színű táblái jelzik.

Bécsből és Grazból is kereken 100 kilométerre van Bad Schönau. Az A2 autópályán menjen Krumbach lehajtóig. Onnan még 9 kilométer az út, kövesse a B55-ös utat.

A bad schönaui önkormányzati hivatalnál vannak parkolóhelyek.

Vonattal Bécsújhelytől utazzon az Edlitz-Grimmenstein vasútállomásig, onnan pedig regionális buszokkal Kirchschlagig.

További információkat a fahrplan.oebb.at vagy www.vor.at oldalakon talál.

Itt ingyenesen megrendelheti a Bucklige Welt e-bike mappát online.

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Erlebnisregion Bucklige Welt süd, www.buckligewelt.info,  +43 676 / 3509806

Tourismusinformation Bad Schönau, www.badschoenau.at, +43 / 2646 / 8284

Mindig vigyen magával megfelelő térképeket. A túrához megfelelő, szilárd cipőt viseljen, vigyen magával nap- és esővédelmet, valamint vizet és uzsonnát. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el a mentőszolgálat segélyhívó számát: 144

Biztonsági előírások

A bécsi Alpokban tett túráinak minden szempontból szép és biztonságos élményt kell nyújtaniuk. Ezért kérjük, vegye figyelembe a következőket:

Felkészülés

Az útvonal kiválasztásakor ügyeljen arra, hogy az megfeleljen az Ön tapasztalatának és kondíciójának. Előzetesen ellenőrizze az időjárás-előrejelzést. A hegyekben az időjárás meglepően gyorsan változhat. Ezért mindig ennek megfelelően felszerelve induljon el (pl. esővédővel).

Ellenőrizze, hogy az útközben meglátogatni kívánt hütték és büfék nyitva vannak-e. Indulás előtt tájékoztasson valakit az útvonalválasztásról és a tervezett visszatérésről.