Semmeringi túra kilátással a Raxra

• Evés-ivás lehetőség
  • Kulturális/történelmi értékek

Részletek: Semmeringi túra kilátással a Raxra

Téli körtúra felejthetetlen kilátással jól járható útvonalon a Hochstraße mentén napozóteraszokkal és a „Hochstraßenmuseum” szabadtéri múzeummal.

FIGYELEM! Havazás esetén ez az útvonal csak részben takarított, helyenként csúszásveszély léphet fel. Csak saját felelősségre használható! Ügyeljen a megfelelő felszerelésre, mint pl. zárt és stabil cipő, túrabot, vízálló öltözék, sapka, stb. Télen is fogyasszon megfelelő mennyiségű folyadékot! Ügyeljen a korai szürkületre és a túratervezés során legyen különösen körültekintő!

A hágó legmagasabb pontja (Passhöhe) a kiindulópontja ennek a túrának, mely Semmering településén át vezet. A Hochstraße mentén elsőként a községháza (Gemeindeamt), a Hotel Belvedere, majd a Löffler étterem mellett jutunk el a Hotel Panhansig. Ezen épületek mindegyike a századfordulón épült és Semmering történeleméről tanúskodnak. A plébániatemplom és a plébániahivatal impozáns épülete, illetve a kilátóteraszok mentén elhaladva a Hochstraße megkerüli a Semmeringkogelt. A történelmi Kleinhans Villa után egy rövid szakaszt teszünk meg az F. Schüler Wegen. Balra fordulva egy erdei úton haladunk tovább a Hans Dujsik utcáig. A völgyből kifelé menet az Adlitzgrabenstraßen és a Baumalleen az F. Schüler Straße elágazóig jutunk, majd elhaladunk a Hochstraße régi időket idéző villái mellett a kiindulópontig.

Hágó Semmering

Utak leírása Semmeringi túra kilátással a Raxra

A hágó legmagasabb pontjától (Passhöhe) a Hochstraße mentén a Panoramahotel Wagnerig túrázunk, majd tovább haladunk a Semmering Villa impozáns épülete mellett, mely egy éles útkanyarban található. Innen egyenesen megyünk tovább, majd egy rövid szakaszon a Friedrich Schülerstraße-t követjük, míg a Meierei golfpálya erdei ösvénye elágazódik. Ezen haladunk tovább, míg utunk keresztezi az erdészutat. Most a völgyből kifelé menet az Adlitzgrabenstraße-ig megyünk. Egy rövif szakasz után a Friedrich Schüler utca elágazójához érünk, melyen ismét visszatérhetünk a Hochstraße-ra és onnan túránk kiindulópontjához.

Bécs felől autóval az A2-es autópályáról letérünk az S6 Semmering-Schnellstraße autóútra a Maria Schutz/Semmering lehajtóig. Innen az L 4168 számú úton jutunk el Semmering településére és a hágóhoz is.

Graz felől az S6 Semmering-Schnellstraße autóútról a Spital/Semmering lehajtónál térünk le, majd balra fordulunk és a B306 számú úton haladunk tovább.

Nyilvános parkolóhelyek a hágónál találhatóak.

Semmering a bécsi főpályaudvarról Railjettel érhető el (menetidő kb. 1 óra 20 perc). A semmeringi vasútállomástól gyalog kb. 20 perc alatt jutunk el a hágó legmagosabb pontjáig.

További információ: www.oebb.at vagy www.vor.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Tourismusbüro Semmering, www.semmering.at, +43 / 2664 / 20025

Ügyeljen az időjárásnak megfelelő öltözékre (téli körülményeknek megfelelő öltözék és lábbeli). Mindig vigye magával mobiltelefonját és mentse el a hegyimentők segélyhívószámát: 140.

Biztonsági előírások

A túra megkezdése előtt bizonyosodjon meg róla, hogy az útvonal megfelel-e erőnlétének és tapasztalatainak. Nézze meg az időjárás előrejelzést. Az időjárás meglepően gyorsan változhat meg a hegyekben. Ezért mindig csakis megfelelő felszereléssel induljon útnak.

Bizonyosodjon meg a felől, hogy azok a hütték és uzsonnázó helyek, melyeket a túra során fel szeretne keresni, nyitva vannak. Mielőtt elindulna, tájékoztasson valakit a tervezett útvonalról és a visszaérkezés várható időpontjáról.

A hegyimentők segélyhívószáma: 140

EU-segélyhívószám: 112

Lavina információ: www.lawinenwarndienst-niederösterreich.at

Térkép ajánlások

freytag&berndt WK022

Kösse össze túráját egy tartózkodással a Hotel Zauberbergben, a Hotel Belvedere-ben vagy a Grand Hotel Panhansban!