Von Kaumberg aufs alpine Hocheck, 1.037m

• Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: Von Kaumberg aufs alpine Hocheck, 1.037m

Kaumberg a Triestingtal völgy legnyugatibb fekvésű községe, röviddel a Gerichtsberg, a Triestingtal és a Gölsental völgyek közti vízválasztó előtt. Itt már nyilvánvalóvá válik a különbség a Bécsi-erdő lakás dombjai és az Elő-Alpok hegyei között. Így Kaumberg helységtől északra és keletre a dimbes-dombos kultúrtájon kisebb barangolásokat lehet tenni, ezeket Kaumberg község turistatérképe Froschweg, Hahnweg, Burgweg, Hirschweg, és Fuchsweg néven jelöli. A Hochecknek (1037 m), az alsó-ausztriai Elő-Alpok legkeletibb ezerméteresének megmászása Kaumbergből és további hét magaslat leküzdése tovább, a hosszú gerinctúra mentén erőt próbáló vállalkozás. A Hocheck csúcsáról, a Meyringwartétól feltáruló csodálatos kilátáson kívül különösen a gerinctúra mentén lehet élvezni a táj látványát. Maga Kaumberg település is kínál látványosságokat: ilyen a főtéri „Hordókút“ (Fassbrunnen), a Szt. Mihály gótikus plébániatemplom és a helytörténeti múzeum. A község kiemelkedő vonzereje és a kirándulások kedvelt célpontja Araburg várának messziről is látható romjai.

Számos rövidebb meredek szakasza révén, a Hocheck északi oldalának kapaszkodójától eltekintve is, ez a túra igencsak erőt próbáló. Kezdetben a Hahnweg és a Froschweg közös szakaszát követjük a „Lug ins Land“ két dombján át a Höfnergrabenig. Innen rétek és legelők uralkodnak a táj képében. Hamarosan feltűnik az úticél, a Hocheck. Az igazi emelkedő a halastavak után jön, eleinte erdeifenyőfenyő- majd bükkerdőn át kanyarog a meredek út, amelyen gyorsan magasra jutunk. Az utolsó szakasz, amely a Hocheck menedékházig és a kilátótoronyig visz, részben köves, bizarr, széltépte fák szegélyezik. Miután betérünk a menedékházba és meglátogattuk a kilátót (360°-os panoráma), visszaindulunk ugyanazon az úton, amíg a „hét domb útja“ leágazik és nagyjából a gerinc mentén nyugatra vezet. A kék jelzés kissé levágja a nagy kört (a Veiglkogelig és Araburgig) és rövidebb úton visz vissza Kaumbergbe.

Kaumberg, Hauptplatz

Utak leírása Von Kaumberg aufs alpine Hocheck, 1.037m

A Marktplatztól a Höfnergraben a túra megegyezik a „Froschweggel“. A Kirchenwirt után a helytörténeti múzeummal szemben balra leágazik (tájékoztató tábla: Lug ins Land – Höfnergraben, Hocheck-Schutzhaus, piros jelzés) egy keskenyebb ösvény, amely a Laabachbachhoz vezet. Az ún. „Promenádon“ tovább a patak mentén befelé a völgybe. Lépcsőn jutunk fel egy erdészeti útra, majd egy sípályához, amelynek északi szegélyén bükkerdőbe érünk, végül réteken át érkezünk meg „Lug ins Land“-ba (636 m-rel a tengerszint felett, piros kereszt, pihenőpad). A réten lefelé haladva balra tartunk, majd jobbra egy meredek ösvényre térünk rá, amely a Hagerhofhoz vezet. A gazdaságot jobbról megkerülve elérjük a Steinbachtal völgyet.

Szemben kocsiút (piros jelzés, „Froschweg“) kapaszkodik eleinte az erdő szélén, majd a Stickler gazdaság mellett réteken át egy lankás dombra (balra egy ház mellett), kiér egy mezei útra. A Höfnergrabenbe eleinte réteken keresztül, majd országúton jutunk le (Höfnerhaus).

A Höfnergrabenben aszfaltút vezet jobbra befelé a völgybe. 300 m után parkolóhoz és halastavakhoz érünk. Balra egy erdészeti útra térünk (piros jelzés), rajta maradva a halastavak végén (200 m-re a parkolótól) balra fordulunk a piros jelzés elágazásánál, amely a Hocheckre vezet. Figyeljünk, ne vétsük el az elágazást!

Egy meredek ösvény visz felfelé a hegyoldalon, fenyőerdő közepén kanyarog. Miután az út egy darabon a gerincet követi, elérjük a 950 m magasságot, ahol jobbra leágazik a WWW 404-es út (sárga és piros jelzés), amelyen a visszautat megtesszük. Az elágazásnál áll egy „Hocheck“ jelzőtábla. A piros jelzést követjük néhány köves és sziklás szakaszon és 400 m után 1037 m magasságban elérjük a kilátótornyot (F. Meyringer Warte).

Közvetlenül a csúcs mögött áll a Hocheck menedékház.

A visszaúton először a felfelé vezető úton 400 m-t menjünk vissza a 950 m-en fekvő elágazásig. Innen élesen balra a WWW 404-es utat (jelzőtábla: „Kaumberg község a Hochriegelen – Araburgon át (4 h)“, sárga és piros) követjük meredeken lefelé. A gerinc egy laposabb szakasza és egy kisebb ellenlejtő után az ösvény ismét meredeken lefelé visz a nyeregbe a „Piros kereszthez“ (723 m). (Innen lehetőség van jobbra indulni a Höfnergraben felé, vagy balra „Harras és Furth“ irányába leereszkedni.)

A gerinc menti barangolás folytatódik, továbbra is a piros-sárga jelzésen fel- és lefelé haladva, további hat kiemelkedést megmászva. (Figyeljünk az út futására délre a Hochriegeltől: térjünk le élesen jobbra, figyeljük a jelzést (404, piros nyil, „Bannwald“)!)

Egy irtás után egy nyeregben a kék jelzés elágazása „Annaquelle, Laabachtal, Kaumberg“ felé következik. (A piros és sárga jelzés egyenesen tovább vezet a Veiglkogelre és Araburg felé).

Kövessük a kék jelzést, hogy lejussunk Kaumbergbe. Keresztezve a lejtőt lefelé haladunk egy erdészeti úton és a kék nyilat követjük. Egy enyhe balkanyar után ne mulasszuk el a jobboldali, egy árokba vivő leágazást (az utat és a jelzést eléggé benőtte a növényzet). Alternatívaként kínálkozik az erdészeti út, amelyen egy szakaszt lefelé teszünk meg, ahol elérjük a legmélyebb pontot (20 m-rel mielőtt egy éles balkanyar következne) jobbra letér egy erdészeti út az árok felé. Az erdős árkon keresztül rétekre érünk, amelyeket az erdő széle mentén kerülünk meg. Még egy erdőrészletet keresztezünk erdészeti úton, amely lefelé Laabachba vezet (röviddel ezelőtt az árokban található az „Annaquelle“ forrás). A völgyben lefelé eljutunk a túra kiindulópontjához.

A2-es déli autópálya a Leobersdorf kijáratig, a hainfeldi B18-as főúton bis Kaumbergig, onnan balra a településre, a főtéri parkolóba

Parkoló közvetlenül a főtéren a községháza mellett, Markt 3

Webseite: www.triestingtal.at

Wanderrucksack mit persönlichen Sachen, Regenschutz, Trinkflasche, Power Riegel

Térkép ajánlások

ÖK 25 V, Nr. 75 Puchberg am Schneeberg, M 1:25:000 ÖK 25 V, Nr. 57 Neulengbach, M 1:25:000 Wanderkarte Kaumberg: Froschweg, Hahnweg, Burgweg, Hirschweg, Fuchsweg; erhältlich am Gemeindeamt, bzw. frei entnehmbar bei Infotafel am Hauptplatz