WAB – 12. szakasz: Habsburghaus - Reichenau/Payerbach

• Österreichisches Wandergütesiegel
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: WAB – 12. szakasz: Habsburghaus - Reichenau/Payerbach

A Wiener Alpenbogen (WAB) túraútvonal 12 szakaszát alpesi mezők, törpefenyvesek és sziklák kísérik biztonságos terepen. Egy csodálatos fennsík-túra nem túl meredek lejtőkkel és emelkedőkkel. A völgybe vezető utat pedig a Rax-felvonó segítségével le is rövidíthetjük.

A Habsburghaustól indul ez a szakasz jobbára érintetlen természetben, ösvényeken és emelkedőkön a Trinksteinsattel hágón, a Hohe Kanzelen és a Jakobskogelen keresztül az Ottohaus hüttéig, ahonnan először meredeken, majd enyhébben lejt az út Hirschwang, Reichenau és Payerbach településekig. A szakasz teljes hosszán lélegzetelállító panorámában lesz részünk, valamint az út felétől csodás villákban, ill. a Wartholz kastély kertészetében gyönyörködhetünk.

Az Ottohaustól fennáll a lehetőség, hogy gyaloglás helyett a meredeken lejtő szakaszt a Rax-felvonó segítségével tegyük meg. Ebben az esetben a völgybe érkezve az első bécsi vízvezeték mentén húzódó túraútvonalat kövessük Reichenau településéig.

Habsburghaus

Reichenau an der Rax/Payerbach, pályaudvar

Utak leírása WAB – 12. szakasz: Habsburghaus - Reichenau/Payerbach

A Rax-fennsíkon keresztülvezető szakaszt a Habsburghausnál kezdjük a 44-es számmal jelölt úton a Seehütte és a Rax-felvonó irányába. Elhaladunk a Jahnkreuz kereszt mellett és törpefenyveseken keresztül sétálunk a Trinksteinsattel hágóhoz a hegyi mentők háza közelében, ahol vészhelyzet estén meg is húzhatjuk magunkat. 200 szintmétert süllyedünk a Neue Seehütte és a kilátó irányába, majd újra felfelé haladunk a hegygerincen a Preinerwandkreuz kereszthez. A kék jelzésű út a hegygerincen az Otto-Schutzhaus menedékházhoz látnivalókban változatosabb, részben keskenyebb, de nem veszélyes szakaszon visz. Alternatív útvonal az Otto-Schutzhaus eléréséhez a piros jelzésű Seeweg-túraút. Elhaladunk az Otto-Schutzhaus terasza előtt és egy hosszú jobbos kanyarban egy sziklakapu felé megyünk, elkezdünk leereszkedni a Törlweg-útvonalon. A látnivalókban gazdag, de nem veszélyes Törlweg útvonal több szerpentinen vezet minket lefelé. Már valamivel lejjebb az útjelző táblákat követjük Hirschwang és Edlach felé, miközben elhaladunk a Lammelbründl mellett is. Leereszkedünk a Kanppenhofhoz és tőle balra egy mezei úton haladunk tovább. Egy pár méter múlva egy útkereszteződéshez érünk, melynél balra, Hirschwang felé fordulunk, majd egy pár méter múlva jobbra, a piros jelzésű túraútra váltunk Hirschwang-Erlangerkreuz irányába.

Az erdei útvonal egy aszfaltozott útba torkollik, mely lakóházakhoz vezet. Jobbra fordulunk a Trautenbergstraße utcára, majd a főúton jobbra fordulunk Reichenau irányába. Kb. fél óra gyaloglás után érjük el Reichenau település központját.

A Payerbachba vezető útvonal:

Röviddel a Reichenau Kurtheater színház után jobbra, egy parkolóhoz fordulunk. Keresztezzük a parkolót és balra fordulunk a Promenadenweg útra, mely a Schwarza-patak mellett húzódik. A viaduktnál egy utcához érünk, melyen a központ felé haladunk tovább. Valamivel a fürdő és a pavilon után balra fordulunk és átmegyünk a Schwarza-hídon, majd keresztezzük a főutat. Az utolsó métereket a Bahnhofweg úton tesszük meg Payerbach-Reichenau pályaudvaráig.

A Habsburghaus alpesi területen található és közvetlenül csak gyalogosan érhető el. Kiindulópontnak az előző túra-szakaszt, a Prein-Habsburghaus útvonalat javasoljuk.

Preinban, a Raxalpenhof szállodánál és a Rax-felvonó völgyállomásánál is találhatóak parkolóhelyek.

A Habsburghaus alpesi területen található és közvetlenül csak gyalogosan érhető el. Kiindulópontnak az előző túra-szakaszt, a Prein-Habsburghaus útvonalat vagy a Reichenau-Knofeleben szakaszt javasoljuk. Vonattal Bécsújhelyen keresztül Payerbach/ Reichenau állomásig vonatozunk. Tovább a Rax-felvonóhoz a 1746-os vagy a 1748-as számú buszok egyikével lehet eljutni, majd a felvonó felvisz a Raxra.

Menetrendek és további információk a www.oebb.at  és www.raxalpe.com oldalon

You may like to hike the adjoining routes:

WAB – 11. szakasz: Prein - Habsburghaus

WAB – 13. szakasz: Reichenau - Knofeleben

WAB – J regionális útvonal: Payerbach - Waldburgangerhütte - Knofeleben

WAB – N regionális útvonal: Preintal - Habsburghaus

Viennese Alps in Lower Austria, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 022

Bitte erkundigen Sie sich vor Ihrem Tourenstart hier bezüglich der aktuellen Öffnungszeiten des Habsburghauses!