WAB – 16. szakasz: Öhler Schutzhaus turistaház - Pernitz

• Legmagasabb pont: 1.217 m
  • Österreichisches Wandergütesiegel

Részletek: WAB – 16. szakasz: Öhler Schutzhaus turistaház - Pernitz

A Wiener Alpenbogen (WAB) 16. szakasza egy erdőben gazdag hegyi túraútvonal a Dürre Wand tetején. A túra fánypontja a Plattenstein „csúcsa”, a Gauermannhütte turistaház, ahonnan csodás panoráma tárul elénk Pernitz felé.

A szakasz a Dürre Wandon és annak két látnivalója, az Erzloch és a Tablerhöhle mellett halad az Öhlerschutzhaus menedékháztól Pernitzig. A szakasz további része észak felé, a Plattenstein felé tart. A Gauermannhütte turistaháztól kiindulva a környező táj csodás, 360°-os panorámája tárul elénk. Egy egészen különleges helyszín! A szakasz további része Waidmannsfelden keresztül Pernitzbe vezet.

Öhler Schutzhaus menedékház

Pernitz községháza

Utak leírása WAB – 16. szakasz: Öhler Schutzhaus turistaház - Pernitz

A Wiener Alpenbogen túraútvonal mai napi szakaszának végpontja Pernitz, de előtte búcsút kell intenünk az előző etapnak. Az Öhlerschutzhaus menedékháztól indulva rátérünk a kijelölt hegyi útra, mely enyhén emelkedik az erdőben innen-onnan kilátással a Katharinenschlagra. A Dürre Wand keleti oldalának legmagasabb pontjáról néha megmutatja magát a Hohe Wand. A piros jelzésű úttal és a Pistingtal körtúraúttal közösen erdei és mezei, enyhén lejtős útvonalak vezetnek a sziklás platón található Gauermannhütte turistaházhoz, mely hétvégente és ünnepnapokon tart nyitva. Északkeleti irányból indulunk a szép hegyi útvonalon, majd a Tablerhöhe mellett elhaladva tovább süllyedünk. A nyergen, a Martersbergtől délre rátérünk a jobb oldalon található gyalogútra, melyet egészen Unerberg települése felett található hegyi útvonalig követünk. Itt balra fordulunk, kezdetben pár métert hegynek felfelé teszünk meg, majd északi irányba a hegyről lefelé haladunk a hegyi úton, majd jobbra tartva Waidmannsfeld irányába túrázunk tovább. Egy kis ároknál lehetőségünk lesz jobbra fordulni az erdészeti útra a Michlwirt irányába. Tovább megyünk a Wiener Alpenbogen túraútvonalon, majd kb. 10 perccel később az erdő széle közelében balra fordulunk, és lefelé indulunk a mezőn a Waidmannsbach-patakon át a Waidmannsfeld felé vezető útra. Itt balra tartunk, majd röviddel ez után jobbra, a ligetes útra fordulunk felfelé és a kék jelzésű útvonalat követjük Ochsenheide irányába. Elérjük a Pernitz - Waidmannsfeld összekötő utat és 500 métert sétálunk északi irányban az úton. Egy parkoló után egy erdei útra térünk le és levágjuk az utat, de Neusiedl előtt újra az összekötő útra érünk. A településen keresztül követjük a Hauptstraße utcát, azaz a főutat, majd pár perc múlva elérjük a B21-es utat Pernitznél. Az út jobb oldalon látható a Pernitz-Muggendorf pályaudvar, a település központja és a községháza röviddel ezután következik a B21-es út jobb oldalán.

Az Öhlerschutzhaus turistaház alpesi területen található, ezért csak gyalogosan érhető el.

Bécs vagy Graz felöl az A2-es autópályát Bécsújhely nyugatnál (Wr. Neustadt West) hagyjuk el, majd a B26 sz. főutat Puchberg am Schneebergig követjük.

Loosenheimban a Schneeberg-felvonónál találunk parkolóhelyeket és Puchberg/Schneeberg településén is.

Öffentliche Verkehrsmittel

Kössük össze ezt a szakaszt az előzővel, az Edelweißhütte-Öhlerschutzhaus etappal vagy a következő útvonallal. Bécsújhelyen keresztül Puchberg pályaudvaráig utazhatunk vasúton. A pályaudvartól a 1720-as számú busszal lehet Loosenheimba jutni a „Sesselbahn” megállóig. A felvonóval az Edelweißhütte közvetlen közelébe juthatunk. Alternatív lehetőségként közvetlenül az Öhlerschutzhaus turistaházhoz is feljuthatunk.

Menetrendek a www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – 15. szakasz: Edelweißhütte - Öhler Schutzhaus

WAB – 17. szakasz: Pernitz - Waxeneckhaus

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 012

Az Öhlerschutzhaus turistaházba betérhetünk és ott is éjszakázhatunk, a Gauermannhütte turistaház csak hétvégente üzemel.

Túrája során töltsön el egy éjszakát Pernitzben, a Tirolerhof szálláshelyen.