WAB – 3. szakasz: Thernberg - Wiesmath

Gyalogtúra Thernberg, Landgasthof Thaler vidéki vendéglő-tól Wiesmath, községháza / Szent Péter és Szent Pál plébániatemplom-ig

• Nehézség: közepes
  • Österreichisches Wandergütesiegel
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: WAB – 3. szakasz: Thernberg - Wiesmath

A Wiener Alpenbogen (WAB) hosszútávú túraútvonal 3. szakasza Thernberg település történelmi központjából számtalan dombon keresztül vezet a Kaltenberger Höhéhez. Röviddel Maria Schnee előtt teljes valójában válik láthatóvá a táj és megtekinthetjük a déli Bucklige Weltet, azaz a dimbes-dombos vidék déli részét.

Thernberg történelmi központja hangulatos környezetével varázsol el minket. Az út első felén egy kevésbé forgalmast úton újra és újra megcsodálhatjuk a Thernberg romokat. Röviddel Maria Schnee előtt megnyílik előttünk a Bucklige Welt, azaz a dimbes-dombos vidék: Mezők, szánóföldek, legelők és települések váltakoznak kis távolságokon. A tájkép erősen dombos, meglepően mély árkokkal. A Maria Schnee és a Szent Anna templom meghitt hangulatot sugároz.

Thernberg, Landgasthof Thaler vidéki vendéglő

Wiesmath, községháza / Szent Péter és Szent Pál plébániatemplom

Utak leírása WAB – 3. szakasz: Thernberg - Wiesmath

A Landgasthaus Thaler vidéki étterem elől indulunk, majd elhaladunk a templom előtt és az Erzhrrzog-Johan-Platz tér mellett és 3,8 kilométert túrázunk az úton felfelé Wiesmath irányába. Eichenberg település után pár perccel egy balos kanyarban jobbra fordulunk és balra haladunk tovább a Kreuth mellékúton. A kavicsraktárnál a zölden jelzett elágazót balra követjük, egy pár méter múlva félig balra ágazik el az útról a Wiener Alpenbogen túraútvonal egy erdei útra. Áthaladunk egy aszfaltos úton és tovább túrázunk az erdei úton. Csupán két perc múlva egy elágazónál balra fordulunk, és felfelé követjük a túrautat egy erdészeti útig. Már az erdészeti úton felfelé haladva hagyjuk el az erdőt. Az első útelágazódásnál jobbra, egy földesútra fordulunk és az erdő szélén sétálunk tovább a Kaletenberger Höhe magaslatig. Itt balra fordulunk, majd Kaltenberg településre érkezünk. Betérünk a Maria Schnee vendéglőbe (hétfő, kedd szünnap), majd tovább túrázunk a Maria Schnee kegytemplomhoz.

A templom előtt elhaladva, majd röviddel utána és a házak után balra fordulunk egy jelzett útra. Erdei és mezei utakon haladunk enyhén lefelé egy ház bekötő útjára, ott balra tartunk egy mezőgazdasági útra, melyen felfelé haladunk a Landstraßéig Lichtenegg település felé. A települést néhány perc múlva érjük el. A Landstarße úton haladunk tovább, balra tartunk a kereszteződésnél, majd a temető és a tűzoltóság előtt balra fordulunk a Schulstraße utcára. Az erdő szélén balra a jelzett ösvényen felfelé követjük az erdőt, majd egy patak után egy kereszteződésben jobbra tartunk, és időnként egy szurdokban felfelé haladunk, amíg egy mezőn keresztül Pesendorf kis településig nem érünk. A kápolnánál jobbra fordulunk és követjük az utat egy balos kanyarban az útkereszteződésig. Átmegyünk az úton és tovább haladunk lefelé a mezőgazdasági úton. Az erdő szélén jobbra egy erdészeti útra kanyarodunk, aztán lefelé az erdőben, majd a mezőn Stickergig megyünk. Elhaladunk Stickleberg temploma, egy vendéglő és panzió mellett, majd követjük az utat a Hauptstraße utcán Hollergraben felé. Balra fordulunk és a Haptstraße utcán röviden túrázunk, majd a Schlattenbach patak hídjánál és egy kápolnánál jobbra kanyarodunk le az útról egy erdei és mezei útra, mely felfelé vezet Hammelhofig. Itt balra fordulunk egy kilátásban gazdag mezőgazdasági útra, elhaladunk egy borozó és egy kápolna mellett és követjük a Höhenstraße utat, mely egyenesen a Hauptstraße útra és Wiesmathba vezet. A községháza az út bal oldalán található.

Bécs felől az A2-es autópályát a Seebenstein lehajtónál hagyjuk el és tovább megyünk a B54 sz. úton. Thernbergig követjük a táblákat.

Graz felől érkezve az A2-es autópályát Grimmenstein kihajtónál hagyjuk el, majd a B54 sz. úton Thernbergig követjük a táblákat.

Szemben a Landgasthof Thaler vendéglővel egy nyilvános parkoló található.

Regionális busz közlekedik Bécsújhely pályaudvaráról Thernbergig.

Menetrendek a www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – 2. szakasz: Bad Erlach - Thernberg

WAB – 4. szakasz: Wiesmath - Kirchschlag

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 023

Szállás és étkezési lehetőség ezen a szakaszon a Maria Schnee és a Gasthof zum Stickelberg vendéglőkben lehetséges. Érdemes előre tájékozódni a Wiesmathban található gyümölcsbor borozók nyitvatartási idejéről.