WAB – I regionális túraútvonal: Kirchberg/Wechsel - Maria Schutz kegytemplom

Gyalogtúra Kirchberg / Wechsel községháza-tól Maria Schutz kegytemplom-ig

• Nehézség: közepes
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: WAB – I regionális túraútvonal: Kirchberg/Wechsel - Maria Schutz kegytemplom

Az I regionális túraútvonal Kirchberg am Wechseltől a Maria Schutz kegytemplomig vezet. A regionális útvonalak a Wiener Alpenbogen (WAB) távtúra-útvonalhálózat részét képzik. Az itt túrázóknak gyönyörű kilátásban lesz részük, ill. mindenféle érdekességet tudhatnak meg a régióról. A regionális túrák a Wiener Alpenbogenhez csatlakoznak és így körtúra-útvonalakat képeznek a hosszútávú túraútvonal mentén.

Az az útvonal egy kellemes túrával szolgál csodás panorámájú szakaszokon. Így nem véletlen, hogy a „Paradies der Blicke”, vagyis „a kilátások édenkertje” elnevezéssel szokás illetni. Egy rövid emelkedő után Kirchberg /Wechselből kényelmesen túrázunk egy hegygerincen, ahol elhaladunk a Ramswirt szálloda és étterem mellett, majd megpillantjuk a semmeringi alagút építkezését, mielőtt Maria Schutz festői zarándokhelyére érnénk. A parasztgazdaságok jellemezte kultúrtájon újra és újra csodás kilátásban lesz részünk a hegygerinc mindkét oldalára, ahol a vidéki idill az úr.

Kirchberg / Wechsel községháza

Maria Schutz kegytemplom

Utak leírása WAB – I regionális túraútvonal: Kirchberg/Wechsel - Maria Schutz kegytemplom

Az I regionális túraútvonal Kirchberg am Wechsel községházánál indul. Először felfelé haladunk és elmegyünk a Szent Jakab plébániatemplom mellett, majd nem sokkal később rá is térünk egy túraútra, mely kb. 300 méter szintkülönbséggel hegymenetben a Kálvária-hegyre és a Kernstockwarte-kilátóhoz visz (piros jelzés). Érdemes egy kitérőt tenni a csodás panorámát nyújtó kilátóhoz. Még azonban nem értük el a túra legmagasabb pontját, hiszen részben szép kilátásban gazdag, részben árnyas erdei utakon haladunk hegymenetben az Eselberg nyugati hegyoldalán, majd egy mezőgazdasági úton észak felé vesszük az irányt a Karlshöhe-magaslat felé. Ez még mindig nem a túraút legmagasabb pontja, hiszen ahhoz néhány kilómétert még meg kell tennünk.

A Karlshöhe-nél balra fordulunk és a mezőgazdasági utat követjük Rams felé (mely a Nordalpenweg távtúraút része is egyben piros jelzéssel). A Ramswirt étterem és szálloda előtt a parkolónál balra fordulunk és az enyhén emelkedő utat követjük. A jobbkanyar után néhány perccel balra fordulunk, majd jobbra tartunk a szűk úton a hegygerinc mentén. Ismét egy országúthoz érünk, amin észak felé Raach am Hochgebirge irányába haladunk. A településen balra tarunk Schlagl felé. Keresztezzük az országutat, átszeljük a „Schlagl” lakónegyedet és felkapaszkodunk a Schanzkapelle-kápolnához, egy emelkedőhöz és az I regionális túraútvonal legmagasabb pontjához. Meredeken lefelé haladunk tovább Göstritz irányába, azonban nem érintjük a települést és a jobbunkon található semmeringi alagút építkezését sem, hanem dél felé haladunk a Göstritzbachgraben felé (részben zöld jelzés). Néhány perc múlva áttérünk a szurdok másik oldalára és elindulunk a Parapluieweg-útvonalon enyhén felfelé. A túraút egyre közelebb visz az országúthoz és ezzel a Maria Schutz kegytemplomhoz. Itt ér véget az I regionális túraútvonal. Itt megszállhatunk a szomszédos Kirchenwirtnél vagy tovább túrázhatunk az M regionális túraútvonalon Payerbach vagy a Sonnwendstein felé. Busszal Maria Schutzból Semmeringig vagy Payerbachig utazhatunk. Itt mindenhol rácsatlakozhatunk a Wiener Alpenbogen úthálózatára.

Bécs és Graz felől az A2-es autópályát az Edlitz, ill. Grimmenstein lehajtónál hagyjuk el. A B54 sz. főúton haladunk, majd az L134 sz. útra fordulunk és Kirchberg am Wechselig megyünk.

Parkolók Kirchberg községházánál állnak rendelkezésre.

Vonattal Bécsújhelytől Gloggnitzig közlekedhetünk és onnan tovább busszal Kirchberg am Wechselig.

Utazástervezés a következő oldalakon: www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – H regionális túraútvonal: Kranichberger Schwaig - Kirchberg/Wechsel

WAB – J regionális túraútvonal: Payerbach - Waldburgangerhütte - Knofeleben

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Turisztikai információs központ Kirchberg am Wechsel, www.kirchberg-am-wechsel.at, +43 / 2641 / 2460

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy túrája a Bécsi Alpokban egy szép és biztonságos élmény legyen, kérjük, vegye figyelembe a következőket:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnlétének és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 5502

Szálljon meg túrája során a Ramswirtnél és látogasson el egy bikabemutatóra.