WAB – Q regionális túraútvonal: Puchberg - Muggendorf

Gyalogtúra A Schneeberg-vasút parkolója Puchberg am Schneebergen-tól A Myrafälle-vízesés parkolója-ig

• Nehézség: közepes
  • Lejtés: 1.063 Hm
  • Legmagasabb pont: 1.023 m
  • Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: WAB – Q regionális túraútvonal: Puchberg - Muggendorf

A Q regionális túraútvonal Gutensteinon keresztük a romantikus Myrafälle-vízeséshez vezet Muggendorfban. A regionális útvonalak a Wiener Alpenbogen (WAB) távtúra-útvonalhálózat részét képzik. Az itt túrázóknak gyönyörű kilátásban lesz részük, ill. mindenféle érdekességet tudhatnak meg a régióról. A regionális túrák a Wiener Alpenbogenhez csatlakoznak és így körtúra-útvonalakat képeznek a hosszútávú túraútvonal mentén.

Ez a túra a Gutensteini Alpokban vezet, ahol mintha az erdők tengerében úsznánk, melyet itt-ott a civilizáció kisebb oázisai szakítanak meg váratlanul grandiózus kilátással. Puchbergből az Öhlerschutzhaus-menedékház felé menet régi zarándokutak nyomában haladunk. Gutenstein és Muggendorf között pedig a Piestingtal-völgyben vezet utunk, mely a biedermeier korszakot idézi olyan erdő borította tájjal, melyet mintha szándékosan alkottak volna meg.

A Schneeberg-vasút parkolója Puchberg am Schneebergen

A Myrafälle-vízesés parkolója

Utak leírása WAB – Q regionális túraútvonal: Puchberg - Muggendorf

A Q regionális túrát Puchberg/Schneeberg vasútállomásánál kezdjük és az első néhány métert a főút felé tesszük meg. Az első úti cél az Öhlerschutzhaus-menedékház. Elsőként keresztezzük a síneket és a főutat követjük néhány méteren, melyről balra a Sierningstraßéra fordulunk (kék jelzés), majd a Schoberbach-patak mentén hegymenetben haladunk. A Haltberghof gazdaságnál az útelágazásnál jobbra tartunk az Öhlerwegen, majd utunk bevezet az erdőbe. Az erdészeti, ill. túraútvonal a kék jelzés mentén egyre magasabbra visz, ahol itt-ott már egy-egy rövid pillantást vethetünk Puchbergre és a Schneebergre. Egy motivációs tábla segít, hogy leküzdjük az emelkedőt. Innen már hamar elérjük az Öhlerschutzhaus-menedékházat. Itt keresztezzük a Wiener Alpenbogen hosszútávó túraútvonalat, mely a Dürre Wandon keresztül a Gauermannhüttéhez vezet.

Az Öhlerschutzhaus-menedékházban erőt gyűjthetünk, ill. belenézhetünk a Wiener Alpen Viewer tükrös falú távcsőbe Mariahilfberg felé. Ezt követően völgymenetben indulunk el Gutenstein felé Öhlerkreuz-on keresztül (kék jelzés). Miközben leereszkedünk az Öhlersimmerl gazdaság felé, meseszép kilátásban lesz részünk a Gutensteini Alpokra. Az Öhlersimmerl után valamivel a szurdok felett térünk rá a túraútvonalra, mely a völgy felé vezet, ahol aztán észak felé követjük az utat a Brandstätterhof érintésével. Néhány kilométer után elhagyjuk az utat balra a Schaftersbachwégen Mariahilfberg felé. Néhány percig az erdészeti úton hegymenetben haladunk, mielőtt a jobb oldalon álló házikó előtt a meredek úton elindulnánk a mezőn. Felfelé haladunk és egy erdészeti úton egy kereszteződéshez érünk. Itt jobbra fordulunk Mariahilfberg felé. Egy másik lehetőség, hogy leereszkedünk a Magdalenengrotte-barlanghoz és onnan a Mariahilfberg felé túrázunk.

Mariahilfbergen áthaladunk a parkolón és meglátogatjuk a Szervita kolostort. Ehhez lefelé kell ereszkednünk a bekötőútnál a parkoló közelében. Egy részben meredek, gyökeres, képoszlopokkal szegélyezett útvonal (piros jelzés) lefelé vezet Gutenstein felé a „Quölln“ kút mentén egy kereszteződéshez a tűzoltóságnál. Észak felé haladunk az utcán, majd jobbra és rögtön balra fordulunk, aztán áthaladunk a Piestingen a Raimund múzeumhoz. Itt jobbra fordulunk és követjük a főutat kifelé a településről.

Mielőtt a főút keresztezné a Piesting folyót, balra tartunk az Ernst-Hohenbichler-Gasséra és a Villa Wimmerig (piros jelzés) haladunk. A villa után balra tartunk és letérünk az útról. Levágjuk az utat egy erdei ösvényen a Groisbauer felé, a jelzéssel ellátott túraút a Panzenbach-patak mentén halad tovább. Elhaladunk a Groisbauer mellett és jobbára sík terepen, mezőkön át, majd felfelé visz az út az Etschenbergen. Innen gyönyörű a Mariahilfberg látványa és tiszta idő esetében akár a Schneebergig is ellátni. Tovább indulunk egy erdészeti úton a Seegraben felé, majd balra fordulunk a Wiener Alpenbogen túraútvonalra. Követjük a kavicsos utat, elhaladunk a Seegraben víztározó mellett és egy épület előtt jobbra kanyarodunk a Grabenwegre. Felfelé visz utunk egy kis besüllyedés felé, ahol egy képoszlop áll. Innen leereszkedünk Purbach felé. Szűk ösvények (piros jelzés) vezetnek a Purbachtal-völgy felé. Átmegyünk a patakon és az országút mentén Purbach és Muggendorf felé vesszük az utat. A főúthoz érünk, melyet balra a Myrafälle-vízesés felé követünk. Itt ér véget a Q regionális túraútvonal.

A Myrafälle-vízesésnél indul a T regionális túraútvonal, valamint a Wiener Alpenbogen távtúra-útvonal is erre vezet, melyen tovább haladhatunk a Gasthof Jagasitz vendéglőig vagy a Waxeneckhaus hüttéig. A meredek Kirchensteig útvonalon pedig akár Pernitz vasútállomásáig (kb. egy óra) is mehetünk.

Bécs és Graz felől az A2-es autópályát Bécsújhely nyugatnál (Wr. Neustadt West) hagyjuk el, majd a B26 sz. úton haladunk Puchberg am Schneebergig.

Parkolók Puchberg am Schneeberg vasútállomásánál állnak rendelkezésre.

Vonattal Bécsújhelyről Puchberg am Schneebergig utazhatunk.

Utazástervezés a következő oldalakon: www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – P regionális túraútvonal: Puchberg - Edelweißhütte

WAB – R regionális túraútvonal: Markt Piesting - Puchberg/Schneeberg

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Puchberg am Schneeberg turisztikai információs központ, www.puchberg.at, +43 / 2636 / 2256

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 012 und 5012

Töltsön el túrája során néhány napot Puchberg településén. Itt túraszállásokon is megszállhat, mint pl. a Hotel Restaurant Forellenhofban vagy a Bruckerhof panzióban. A Hotel Schneeberghof, ill a Wellness Kneipp-Kurhotel Wanzenböck különleges, ún. Genießerzimmer szobáit pedig még több figyelmesség és még több regionalitás jellemzi.