Gyalogtúra Wellnes Welt Würflach parkolója és a Johannesbachklamm-szurdok bejárata-tól Grünbacher Sattel-ig

• Nehézség: nehéz
  • Emelkedő 1.233 Hm
  • Lejtés: 1.014 Hm
  • Legmagasabb pont: 1.124 m
  • Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség

Részletek: WAB - S regionális túraútvonal, 2. szakasz: Würflach - Hohe Wand - Grünbacher Sattel

Az S regionális túraútvonal második szakasza a Hohe Wandon keresztül a Grünbacher Sattelhez vezet vissza. A regionális útvonalak a Wiener Alpenbogen (WAB) távtúra-útvonalhálózat részét képzik. Az itt túrázóknak gyönyörű kilátásban lesz részük, ill. mindenféle érdekességet tudhatnak meg a régióról. A regionális túrák a Wiener Alpenbogenhez csatlakoznak és így körtúra-útvonalakat képeznek a hosszútávú túraútvonal mentén.

A „Neue Welt” tájegységből kiindulva a Hohe Wand nyugati fennsíkját szeli át a túra. Ezen a vidéken valóban mennyei kilátások várják a túrázókat: Kényelmes útvonalon kezdjük meg a túrát, ahol a Hohe Wand látványa kíséri utunkat, melyet aztán egy egyszerű klettersteigon hódítunk meg. Erőfeszítéseinkért a messze elnyúló kilátás jutalmaz meg, mely a teljes Wiener Alpenbogenre és a már magunk mögött tudott útszakaszra nyílik. A családbarát Natúrpark Hohe Wand, mely roppant közkedvelt úti cél, itt a csendes és háborítatlan oldaláról mutatkozik meg.

Wellnes Welt Würflach parkolója és a Johannesbachklamm-szurdok bejárata

Grünbacher Sattel

Utak leírása WAB - S regionális túraútvonal, 2. szakasz: Würflach - Hohe Wand - Grünbacher Sattel

Az S regionális útvonal folytatása a Wellnes Welt parkolójától indul Würflachban. Nem megyünk fel a fapallón a plébániatemplomhoz, hanem a parkolónál észak felé fordulunk a túraútvonalon a Johannesbachklamm-szurdok felé. Johannesbachban jobbra fordulunk a Klammgasséra és a Hauptstraßéig követjük. A Hauptstraßén balra kanyarodunk Willendorf felé, majd kb. 10 perc múlva balra tartunk Dörfles irányába. Egy földesúton haladunk tovább rövid ideig a Johannesbach patak mentén, majd keresztezzük az országutat és a végéig követjük a földesutat. Itt az út balra tart a Frauenbach patak mentén, majd nem sokkal később jobbra fordulunk a Birkenalleéra. Ezen haladunk az Urschendorfer Straßéig, ahol balra fordulunk és Dörflesig követjük az utat Netting felé. Az út egy csillag alakú kereszteződéshez vezet, ahol a Hauptstraße egyenesen halad tovább Netting felé, mi viszont balra tartunk a Kienbergwegen enyhén felfelé (piros jelzés).

Kienberg felé egy nyugodt túraútvonalon vezet utunk sűrű lombhullató erdőkön és ritkább fenyveseken át. 650 méteren elérjük a Kienberg csúcsát, ahonnan csodás kilátás tárul elénk a Hohe Wandra és a Schneebergre. Innen ismét lefelé haladunk. A köves Irmasteig levezet egy kereszteződéshez a Kienbergwiesénél. Itt jobbra fordulunk és követjük a túraútvonalat völgymenetben Zweiersdorf felé. Az erdő széle közelében jobbra, majd rögtön balra fordulunk a „Neue Welt” síkságára. Áthaladunk a Zweiersdorfer-patakon és a kavicsos úton Zweiersdorf településének határáig haladunk. A Hauptstraßén és a Karrenwegen át a mező jobb oldalán felfelé folytatjuk utunkat. A mező tetején balra fordulunk, majd az erdei úton a Hubertushaus/Springles felé megyünk tovább. A piros jelzés mutatja az utat a Springlessteighoz, ami lefelé a Hubertushaus felé vezet. Itt helyenként biztosított részek várnak, ill. egy létrát kell leküzdeni. Eső és nedvesség esetén különös körültekintés szükséges. Aki bizonytalan, ill. gyerekekkel van úton, az a legjobb, ha felszereléssel hódítja meg a Springlessteigot. A Hubertushausnál balra tartunk és a jól kitáblázott túraútvonalat (piros jelzés) követjük enyhén hegymenetben a Wilhelm-Eichert-hüttéig.

Egy kis pihenő után folytatjuk utunkat a piros jelzés mentén és egy kavicsos úton elhaladunk a Waldfreundehütte mellett, majd néhány perc múlva elérjük a Hohe Wand legmagasabb pontját. Az egykori Plackles turistaház érintésével ösvényeken és erdészeti utakon lefelé haladunk Rastkreuz és Gelände felé. Közben azt is megtudhatjuk, hogy mi köze az ősrobbanásnak Grünbachhoz. Az út tovább vezet a Geländehütte felé. Először jobbára kényelmes, szép kilátással rendelkező útvonalon, majd kövesebb és meredekebb szakaszokon haladunk. Minél közelebb kerülünk a Geländehüttéhez, annál szebb panoráma tárul elénk. A Geländehütte közelében egy szoborral találkozunk, mely egy medve és egy kőkorszaki ember harcát ábrázolja. Elhaladunk a hütte mellett és tovább megyünk a Grünbacher Sattel irányába. Az első letérőt Grünbach felé (kék jelzés) figyelmen kívül hagyjuk, viszont néhány méter múlva balra fordulunk a piros jelzés mentén a Krumböcksteig felé. Meredek ösvényeken folytatjuk utunkat völgymenetben és kb. fél óra múlva elérjük a Grünbacher Sattelt. Itt ér véget az S regionális túraútvonal.

Innen az R regionális útvonalon akár Puchberg/Schneebergig is tovább túrázhatunk vagy busszal megyünk a Grünbacher Satteltől Puchbergig vagy Grünbachig, de gyalog is folytathatjuk utunkat a Grünbach Kohlenwerk vasútállomásig.

Bécsből vagy Grazból az A2-es autópályát a Bécsújhely nyugat (Wiener Neustadt-West) lehajtónál hagyjuk el, majd a B26 sz. úton Puchberg am Schneebergig haladunk. Willendorfban balra fordulunk a Würflachba vezető útra, majd Würflachban a templom előtt jobbra kanyarodunk a Wellness Welt Würflach felé.

Parkolóhelyek a Wellnesswelt Würflach parkolójában állnak rendelkezésre.

Vonattal Neunkirchen NÖ vasútállomásáig utazhatunk, majd busszal tovább Würflachig.

Utazástervezés a következő oldalakon: www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – S regionális túraútvonal: Grünbacher Sattel - Gutenmann - Würflach

WAB – T regionális túraútvonal: Muggendorf - Rohr im Gebirge

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 5012 und 012

Szálláslehetőséget és ellátást az útvonal mentén a Spanferkelwirt Gasthof Mohr, a Hubertushaus és a Wilhelm-Eicherthütte kínál.