Wienerbruck - Ötschergräben - Erlaufstausee - Mitterbach

Gyalogtúra Ötscher-Tormäuer nature park entrance (Wienerbruck railway station or Ötscher base Wienerbruck)-tól Mitterbach Station-ig

• Nehézség: közepes
  • Szép kilátás
  • Evés-ivás lehetőség
  • Megközelíthető vonattal és busszal
  • Földtani érdekességek
  • Növénytani érdekességek

Részletek: Wienerbruck - Ötschergräben - Erlaufstausee - Mitterbach

Meredek sziklafalak, zubogó vízesések, egyedülálló természet – így foglalhatnánk össze legtalálóbban Ausztria egyik legizgalmasabb táját. Az Ötscherbach-patak ereje egy páratlan szurdokrendszert vájt ki az Ötscher lábánál: az Ötschergräbent. Hagenguttól Ausztria egyetlen „fjordja” mentén túrázhatunk. A vadromantikus Erlaufstausee mentén pedig Mitterbachba jutunk.

Az Ötscher-Basis látogatóközponttól, mely kiválóan alkalmas arra, hogy a túra előtt vagy után megpihenjünk, az út a Wienerbruck víztározó mentén Ausztria legrégibb gátjához vezet. Itt találjuk a bejáratot az ország egyik legszebb vidékére is. Az ösvény a Lassing folyamát követi a Lassingfall vízesésig. Számos kiugró sziklán 160m mélyen zúdul alá itt a zubogó víz, majd az Erlauf folyóhoz csatlakozik. Pontosan itt, az ún. Stierwaschbodenen áll egy látványos épület, a Wienerbruck erőmű. Egykoron a mariazelli vasúthoz szolgáltatta az áramot, azonban napjainkban is még működőképes. 2015 óta a látogatók megtekinthetik a turbinatermet. Így mindenképpen érdemes néhány percet rászánni, hogy megnézzük az épületet. Innen lépcsőkön, pallókon és hidakon halad tovább az út az Ötscherbach folyásirányával ellentétesen. Az Ötscher-Hias hüttétől egy rövid szakaszon egy erdészeti úton haladunk az Erlaufklause víztározóig. A tóparton ismét egyedülálló tájon kanyarog az útvonal. Nem ok nélkül szokás ezt a környéket fjordnak hívni. Mitterbachban pl. a Stapelhausba térhetünk be, ahonnan csodás kilátás nyílik az Ötscherre. A mariazelli vasúttal Mitterbachból kényelmesen visszatérhetünk Wienerbruckba.

Mitterbach Station

Utak leírása Wienerbruck - Ötschergräben - Erlaufstausee - Mitterbach

Wienerbruck vasútállomásától, az Ötscher-Basis látogatóközponton keresztül, a víztározó mentén a gátig, ahol letérünk balra, egy kis erdei szurdokba, mely rövid szakaszon lefelé vezet a szemben lezúduló Kienbachfall vízesésig. Ezt követően tovább lefelé, ahonnan újra és újra feltűnik a Lassingfall. Innen hamarosan elérjük a „Stierwaschboden”-nek nevezett völgyet a megtekinthető Wienerbruck hőerőművel (kb. 45 perc). Az erőműnél át a hídon, aztán balra, folyásiránnyal ellentétesen, át az Ötschergräben szurdokon nagyszerű vadvizekkel, magas sziklafalak mentén, az Ötscherhias hüttéig (kb. 1,5 óra, az 1933-ban épült falatozó májustól októberig, mindennap 17 óráig tart nyitva). Az Ötscherhiastól felkapaszkodunk a jól kiépített Mühlbachlgrabenen, elhaladunk a felújított malom mellet, majd tovább az Ötscherstraße-ig. Már a gátnál lévő parkoló előtt letérünk jobbra, aztán a víztározó mentén a natúrpark bejáratáig haladunk Mitterbachban (kb. 1 ½ óra). Mitterbach vasútállomás – kb. 15 perces séta Mitterbach településén keresztül.

A1 Ybbs/Donau lehajtó - Eisenstraße irányába – a B25 mentén – Scheibbsig, balra Puchenstuben felé - a B28 mentén Annaberg irányába Lassingrotte-ig – Lassingrotte-nál jobbra Wienerbruck felé – Wienerbruck vasútállomás.

Ötscher-Basis látogatóközpont Wienerbruck

Mariazelli vasút: megálló Wienerbruckban, ill. Mitterbachban.

Ötscher-Basis látogatóközpont Wienerbruck (T 02728/211 00, E )

Túratérkép ajánlatunk

Kompass "Mariazell, Ötscher, Erlauftal" 22

Stabil túracipő, eső esetén is alkalmas ruházat

Biztonsági előírások

Tapasztalt kirándulóknak ajánljuk, akiknek nincs könnyen tériszonyuk.

Térkép ajánlások

Kompass "Mariazell, Ötscher, Erlauftal" 22

Adja át magát a csodás hangulatnak az Ötscher-Basis látogatóközpont tóra néző teraszán. Itt kitűntetett szerepet kap a regionális termékek használata, mint pl. a somlé, az Ötscher-sör és a vadas ételek. Látogasson el a Wienerbruck hőerőműhöz a Stierwaschbodenen. A turbinateremben találunk egy kiállítást. Igény esetén vezetett látogatáson is részt vehetünk. A foglalási igényt a 0043 2728 21 100-ás telefonszámon lehet jelezni. Amennyiben erőnk engedi, érdemes ellátogatni a Mirafall vízeséshez. Ez az Ötscherhiastól egyszerűen, az Ötscherbach mentén kb. 20 perc alatt érhető el. Az oda- és visszaút összesen nagyjából egy órát vesz igénybe.