Ysperklamm-szurdok

Természeti élmény

Az 1952 óta természetvédelmi területnek számító Ysperklamm-szurdok a természet sajátságos játékát nyújtja, hiszen a kristálytiszta víz magas sziklákról és szűk szurdokokban zúdul le látványos vízeséseket és sziklaformákat alkotva.

Az Ysperklamm-szurdok Alsó-Ausztria legnagyobb és leglátványosabb szurdoka, mely a túrázás igazán különleges élményét nyújtja. Jól biztosított hidak, lépcsők és pallók vezetnek kb. egy órán át felfelé az Ysperklamm-túraútvonalon, mely jellegzetes szűk szurdokokban és vízesések mentén vezet. Itt testközelben élhetjük át a természet morajló játékát, a sekély részeken pedig akár meg is mártózhatunk és felfrissülhetünk a csodálatosan hűsítő vízben.

A túrázás kiindulópontja az Ysperklamm-szurdokban a Forellenhof vendéglő. Miután felkapaszkodtunk a faúsztatás céljából egykoron létrehozott „Ödteichig“ és megtapasztaltuk a víz, kő és fa sajátságos összjátékát az út mentén, lenyűgöző kilátásban lesz részünk az előttünk heverő, nyugodt és békés szurdokra. Lefelé ugyanarra mehetünk, amerre jöttünk vagy választhatjuk a Druidenweg-túraútvonalat is. A druidaút mentén titokzatos kőformációk mellett haladunk el, mint pl. a „nagy félkör”, az „ülő kutya” vagy a „kőkör” (druidatalálkozóhely).