WAB - Etappe 6: Bad Schönau - Gschaidt

• Österreichisches Wandergütesiegel
  • Szép kilátás

Részletek: WAB - Etappe 6: Bad Schönau - Gschaidt

A Wiener Alpenbogen túraútvonal (WAB) 6. szakasza Bad Schönau parkjából indul, mely a túra első látnivalója. A Hutwisch megmászása után a kilátóról csodás panoráma tárul elénk.

A virágokban gazdag park a túra kezdeti látnivalója, mielőtt felmennénk a Hutwischra. Felfelé halad az út 900 méterrel az Adria felett, majd a Hutwisch kilátóról lélegzetelállító kilátás nyílik a déli tájra és a pannon alföldre. Szép magaslati útvonalak vezetnek az utolsó kilométereken Gschaidtig.

Bad Schönau, turisztikai hivatal

Gschaidt településközpontja

Utak leírása WAB - Etappe 6: Bad Schönau - Gschaidt

Bad Schönau turisztikai hivatalától a Kurhausstraße utcán a Kurzentrumig, azaz a rehabilitációs központig megyünk, és előtte balra fordulunk az úton, mely egy parkon vezet keresztül. A szépen karbantartott parkban egy tó és egy pavilon mellett haladunk el a Rozália-kápolnához, melynél jobbra fordulunk, majd elmegyünk egy teniszpálya mellett, mely után az erdőbe érünk. A túraútvonalak első kereszteződésénél balara tartunk és a jól jelzet nyomvonalat folyamatosan hegymenetben Hutwisch és Höhwirt felé követjük. Valamivel a Höhwirt előtt egy mezőgazdasági úton egy túraútvonal kereszteződéshez érünk. Itt balra keresztezzük a mezőgazdasági utat a jelzett nyomvonalon Hutwisch felé, majd egy pár méter után a kereszteződésben jobbra megyünk, majd tovább haladunk felfelé az úton a következő elágazóig, melynél balra fordulunk, és völgymenetben elérjük a Hutwisch kilátót. A kilátó első emeletén egy látnivalókban gazdag pihenő után visszamegyünk a mezőn, majd nem jobbra a felfelé tartó úton, hanem balra tartunk és a zöld, valamint sárga alpannonia-útra vezető utat követjük Hochneukirchen felé. A sportpálya jobb oldalán haladunk, majd egy rövid emelkedő szakasz után egy enyhe lejtőn ereszkedünk le Hochneukirchenbe. Elmegyünk a település temploma mellett, majd jobbra, a Wladgasse utcára fordulunk. Miután elhaladtunk az utolsó házak mellett, az erdő szélén haladunk tovább enyhén lefelé. Figyelmen kívül hagyjuk a sárga és kék jelzéseket, ill. letérőkkel a jobb oldalon, és az erdő mellett vezető utat követjük lefelé egy mezőgazdasági útig. Keresztezzük ezt az utat, majd felfelé haladunk a kanyargós erdei úton Hattmannsdorf felé. Az országút mellett balra érkezünk meg a településre, majd a kápolna után pár méterrel jobbra fordulunk a túraútra, mely erdei és mezei utakon a Kagerriegelen keresztül Gschaidtba vezet.

Bécs felől az A2-es autópályát Krumbachnál hagyjuk el és Krumbach/Ungarn felé haladunk, majd a csomópontnál a Krumbach felé vezető útra fordulunk, melyen Bad Schönauig követjük a táblákat.

Graz felől érkezve az A2-es autópályát Aspangnál hagyjuk el és Zöbern felé fordulunk. Bad Schönauig követjük a táblákat.

Bad Schönau településen a Dorfplatz-on nyilvános parkolókat találni.

Bécsújhely pályaudvaráról vonattal Edlitz-Grimmensteinig utazunk, ahonnan regionális busz közlekedik Bad Schönauig.

Menetrend, járattervezés: www.oebb.at

A következő túraútvonalak kapcsolódnak ehhez a túrához:

WAB – 5. szakasz: Kirchschlag - Bad Schönau

WAB – 7. szakasz: Gschaidt - Mönichkirchen

WAB – D regionális útvonal: Bad Schönau - Krumbach

WAB – E regionális útvonal: Gschaidt - Feichten - Krumbach

www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Tourismusinformation Bad Schönau, www.badschoenau.at, +43 / 2646 / 8284

Vigyen magával mindig megfelelő térképet. Vegyen fel túrázásra alkalmas cipőt (túracipőt vagy túrabakancsot), védekezzen a napsütés és az eső ellen, vigyen magával vizet és némi harapnivalót. Vigye magával mobiltelefonját, és mentse el benne a hegyimentők segélyhívószámát: 140

Biztonsági előírások

Annak érdekében, hogy jól sikerüljön túrája a Bécsi Alpokban, kérjük, ügyeljen a következőkre:

Előkészületek

Az útvonal kiválasztásánál bizonyosodjon meg arról, hogy megfelel erőnléti állapotának és tapasztalatának. Figyeljen az időjárásjelentésre. Az időjárás meglepően gyorsan változhat a hegyekben. Legyen mindig ennek megfelelő a felszerelése (például esőkabát).

Ellenőrizze, hogy a meglátogatni kívánt hütték és uzsonnázóhelyek nyitva tartanak-e. Tájékoztasson valakit a kiválasztott útvonalról és a visszatérés tervezett időpontjáról, mielőtt útnak indulna.

Térkép ajánlások

Freytag & Berndt WK 422

Bad Schönau szép virágos településén található a Weber család szállodája, ahol a túra előtt regionális sajátosságokkal rendelkező, kellemes szobában tölthetünk el egy éjszakát, de a Dopler panzióban is kényelmes szobákat találni. Foglalható ajánlatokat

itt találunk.

Gschaidban az erdei tanösvényt érdemes végigjárni, mely igény szerint akár össze is köthető ezzel a szakasszal.