A Traisental „napozóteraszán“

Ínyencségek és élmények a Traisentalban: feledhetetlen gyalogtúrák a Lilienfeldet és Türnitzet körülvevő hegyeken, kitűnő helyi specialitások a turistaházakban.

Lilienfeld és Türnitz között autóval mindössze 15 perc a távolság. A felejthetetlen panorámájú, idilli turistaházakban a házias konyha remekeit élvezhetjük. Az alábbiakból megtudhatja, hol kínálják a legfinomabb falatokat, hol a legszebb a kilátás – több mint 1.000 méterrel a tengerszint felett.

Lilienfeld: Turistaházhoz kirándulni mindig érdemes

A Traisen folyó völgyében fekvő Lilienfeld nemcsak Alsó-Ausztria "zöld tüdejeként" ismert, hanem egyik legkedveltebb célpontunk is az alpesi nyárban. Autóval 30 perccel odébb, a Soistalban kezdődik a túraút, amely közvetlenül a Hohenstein csúcsára, a kereszt alatt található Otto-Kandler-Haus turistaházhoz vezet. 3 órás gyaloglás után a hegytetőn lévő nagy teraszon hideg somszörppel és házias ételekkel kaphatunk újból erőre, mielőtt a körtúra útvonalán elindulnánk visszafelé (információ: a feljutás Schrambachon keresztül is lehetséges!) Javaslatunk: Töltsön egy éjszakát a csúcson, a szürkületben némi szerencsével akár hegyi kecskéket is láthat. Következő túraajánlatunk a Muckenkogel-re, a Lilienfeld fölötti, napos hegytetőre vezet, ahol még akkor is süt a Nap, amikor a völgyet sűrű köd borítja. Ezúttal az alsó állomásnál induló, hosszabb ösvény mellett döntünk, így útközben megcsodálhatjuk a kis és a nagy vízesést. A Lilienfeldi Turistaházban elfogyasztott finom tésztacsemege után végül megérkezünk a Muckenkogel libegő hegyi állomásához. Aki a kényelmesebb haladást szereti, a völgyben a libegőre is felülhet, amely közvetlenül az általunk is ajánlott kilátóhelyhez, a Mostviertel-hintához viszi, ahonnét 1.000 méterrel a tengerszint felett páratlanul szép kilátás nyílik a környező vidékre. A völgybe visszaérkezve nagyszerű vendéglátóhelyek hívogatnak betérésre. Ha visszaemlékszünk a Leopold vendéglőben kínált főtt marhafartőre, vagy a Gasthof Ebner árnyas kerthelyiségében elfogyasztott pirított knédlire, rögtön kedvet kapunk a következő gyalogtúrához...

Türnitz: Túranapok sok élménnyel és kilátással

A Türnitz név szláv eredetű és félreeső, csendes helyet jelöl. A település ma már szerencsére nem olyan nehezen megközelíthető, ezért is vettük szemügyre közelebbről az Eibl Teichhütte menedékházat és az oda vezető utat. Mielőtt elindultunk a mindössze 1,5 órás felfelé kanyargó úton, kipróbáltuk a száguldást a bármilyen időjárás esetén használható EIBL-Jet ródlipályán – amelyet csak ajánlani tudunk! Ezután a Charolaishofnál (Mariazellerstrasse 59) rátérünk a kellemes útra, hogy az erdészeti út mentén, a szép kilátásban gyönyörködve megérkezzünk az Eibl csúcsán lévő kereszt melletti Eibl Teichhütte turistaházhoz. Még sokáig fogunk emlékezni a gazda saját bio-termesztésű alapanyagaiból készült finomságokra. A gyerekek még ma is emlegetik a nagy játszóteret és az állatsimogatót. Javaslatunk: Tervezzen be egy ott töltött éjszakát, mert meglátja: nem lesz kedve visszaindulni! Valamivel megerőltetőbb, de nem kevésbé szép a 14 km hosszú Türnitzer Alpok – Eisenstein körtúra, amelyet 4,5 óra alatt tehetünk meg. Uzsonnára érdemes betérni a Julius-Seitner-Hütte turistaházba, ahol a gyönyörű előalpesi naplemente mellett gasztronómiai élvezetekben is lehet részünk. A kutyatulajdonosok számára külön öröm, hogy előzetes bejelentés esetén négylábúak is kapnak itt szállást. Semmilyen körülmények között nem szabad kihagyni a 30 perc alatt végigjárható, meredek sziklafalak szegélyezte Falkenschlucht szurdokot, amely közvetlenül egy másik ajánlott látványosság, a védett természeti értéket jelentő Innerebengrotte mellett fekszik. A kis barlangból 4 méter magasról zubog alá a lélegzetelállítóan szép forrás vize.