Tíz kihagyhatatlan látnivaló Retz környékén

A pincesoroknak vitathatatlanul különleges hangulatuk van. A weinvierteli pincesorokról elmondhatjuk, hogy teljesen egyediek. Meglátogattuk a legérdekesebb borospincéket és présházakat.

Miután meghallgattuk a szőlészetről és a pincesorokról szóló részletes tájékoztatást, most a jól megérdemelt pihenés következik nekünk is és a drótszamarunknak is. Pihenhetünk biopiacon, szélmalomnál, krimi forgatási helyszínén és sok más érdekes helyen. Íme a tíz javaslatunk, hogyan lehet még emlékezetesebbé tenni a nyaralást.

#1 Ejtőzzünk függőágyban

Megtudtunk már mindent a borról és a szőlőtermesztésről? Akkor szálljunk le a kerékpárról, és irány az A+A Mayer borászat présháza a pillersdorfi Öhlbergkellergasse pincesoron. Már megint a bor a téma, de nem a présházba, hanem mögé igyekszünk. Ott kényelmes függőágyat találunk. Ez minden, amire szükségünk van. Belefekszünk, ringatózunk, testünket és lelkünket pihentetjük, közben pedig rögzülnek az élmények, amelyeket a pincesorokon és présházakban gyűjtöttünk. Ez az ajánlatunk a teljes kikapcsolódáshoz.

#2 Falatozás

Falatozzunk a Weinviertelben - ez jól hangzik. Ha a Weinviertel legjobb séfjei és borászai ötfogásos menüvel és hozzávaló borokkal várják a vendégeket hosszú, fehér abroszos asztaloknál a szabadban, akkor ez már bizony több, mint egyszerű falatozás. Kint ülünk a természetben, hátunk mögött szőlőültetvény szolgál díszletként. Szóval mire várunk még? Kedves kulináris élvezetek szerelmesei: induljunk vacsorázni a Weinviertelbe.

#3 Biopiac Retzben

Aki szereti a kékoportót és a zöldveltelinit, és szívesen ken mézet a kenyérre, annak mindenképpen érdemes ellátogatnia a Hollabrunn járásban található Retz település biopiacára. Minden szombaton kuriózumnak számító szezonális termékekkel töltött szatyrot árulnak, aminek a neve "So schmeckt Retz" (Így ízlik Retz). Hol találjuk? Jutta Poinstingl, a Wachtelwerkstatt munkatársának standjánál kapható a piacon. A kulináris élvezetek igazi otthona valószínűleg Retzben a biopiac.

#4 Kilátás a szélmalomtól

Retzben Nils Holgerssonnak érezhetjük magunkat. Bár nincs lehetőségünk arra, hogy vadlúdon repüljünk, de arra igen, hogy mi magunk süssünk friss kenyeret, egyedül, csoporttal, családdal vagy barátokkal. Az 1853-ban épült régi malmot vezetéssel látogathatjuk meg. Bepillantást nyerhetünk a régi idők technológiájába, és szakszerű ismereteket szerezhetünk arról, hogyan és milyen eszközökkel dolgoztak egykor a molnárok. A pincében malomüzlet nyílt, és vinotékában kínálják a Bergmann pincészet bioborait.

#5 Piknik a szőlőhegyen

A történelmi Schlosshotel Mailberget szőlőültetvények és várárok veszik körbe. A középkori és barokk építészeti díszítőelemek láttán úgy érezzük, hogy visszarepültünk a múltba. Kimerült kerékpárosok fejedelmi pikniket is tarthatnak a szőlőskertben. Egy további javaslat, hogy térjünk be a kastély borospincéjébe, ahol helyi borokat kóstolhatunk.

#6 A Polt című tévés krimi forgatási helyszínei

Simon Polt felügyelő nyomában! Látogassunk el a krimisorozat forgatási helyszíneire. Ismerkedjünk meg Ausztria egyik legszebb borvidékével az 58 km hosszú Polt-útvonalon. Szőlőhegyek, pincesorok és hat falu olvad össze bűnügyek vizuális szimfóniájává. A Retz és Laa an der Thaya között, az északi Weinviertelben található Pulka-völgy szolgált a kitalált Wiesbach-völgy mintájául. Polt felügyelő itt oldja meg a bűnügyeket. Szép a kilátás messze az országhatáron túlra is.

#7 Weinvierteli éticsiga

A kíváncsiak, az ínyencek és a merészek számára ajánljuk a csigafarmot. A Pulka-völgyi szőlőültetvényeken éticsigákat is tenyésztenek. A szabad ég alatt, harmóniában a természettel élnek itt a csigák, lassan fejlődnek és egészségesek maradnak, hiszen a lehető legjobb biotakarmányt fogyasztják. A 2400 négyzetméteres farmon az állatok az év 365 napján természetes környezetükben élnek, és 100%-ban bio-vegán módon táplálkoznak. Így legalább biztosak lehetünk benne, hogy mi kerül az asztalunkra.

#8 Kerékpáros kirándulás Znojmóba

Pattanjunk fel a kerékpárra és hajtsunk át a szomszédos Znojmóba, ahol a sok látnivaló még a legtapasztaltabb utazókat is ámulatba ejti. Ott van például a Znojemské podzemí pincerendszer, Közép-Európa leghosszabb földalatti labirintusa, amely a forró nyári napokon is kellemesen hűvös. A román stílusú körtemplomnál a városfalakról lenyűgöző kilátás nyílik a Thaya-völgyére.

#9 Kultikus hely a szent kőnél

Stonehenge-dzsel is felveszi a versenyt a retzbachi szent kő. Egy lyukaskőről van szó, amely egy kápolna mellett található. És azt mondják, ez Ausztria egyik legszebb köve. A szépség szubjektív, de a kor nem. A szent kő 50 ezer éves, és kultikus erőt tulajdonítanak neki. Környezetét geomantikus vonalak szövik át – kedvenc úticélja azoknak, akik kíváncsiak a jövőjükre.

#10 Utazás a Reblaus Expresszel

A Reblaus Expressz a Weinviertelt és a Waldviertelt köti össze. A nosztalgiavonat nem ok nélkül viseli a Reblaus (filoxéra) a nevet: 40 kilométeres szakaszon a vonat kényelmesen ingázik Retz napsütötte szőlőskertjei és a Waldviertel csendes erdői és tavai között. Mindazoknak, akik szeretnének egy kis szünetet kerékpározás közben, ajánlott egy szakaszt vonattal, egy másikat pedig kerékpárral megtenni. Tehát szálljunk fel a Reblausra és hagyjuk magunk mögött a hétköznapokat!