Alpesi legelők a Wechsel hegységben

A Bécstől nem messze található Mönichkirchen és St. Corona am Wechsel megannyi élvezetet, kalandot és kikapcsolódást kínál.

Ahol a havasi legelők és turistaházak nagy részét Schwaig-nak hívják, a helybeli vendéglősök pedig jóféle hazaival kínálják a turistát, biztosak lehetünk benne: megérkeztünk a Wechselland vidékére.

St. Corona am Wechsel: Gyermekbarát kikapcsolódás

A Kampsteinen, 1.318 m magasságban található egyik kedvenc túracélpontunk: a Herrgottschnitzer-Franz- Kaupe-Hütte turistaház, ahol pompás szállást is kínálnak. A mindössze alig 2 órás felfelé vezető út bővelkedik szép kilátóhelyekben, és családoknak is ajánlható. Útközben keresztezzük a szintén családbarát „Familien Erlebnisweg Kampstein“ élményutat és a hangyák életét bemutató Coronas Ameisenpfad tematikus tanösvényt, amely különösen a gyerekek körében kedvelt a 15 játszóállomás miatt.

Erre az ösvényre rátérve a víztározóhoz érünk, ahol napozóágyakkal és padokkal felszerelt pihenőhely vár a kitartó vándorokra. Mi 2 éjszakát töltöttünk lent a völgyben kifejezetten gyermekbarát, kalandos élményeket is kínáló vendéglátóknál. A Gästehaus Apschner szálláshelyen tökéletesen kikapcsolódhatunk a nagy virágoskertben a Schneeberg pompás látványát élvezve. Ajánlatunk: Kérjen az Apschner családtól személyre szabott túraajánlatot! Kellemesen megszállhatunk az Ofnerhof szálláshelyen is, amely ráadásul az új Corona Coaster nyári szánkópálya közelében található. De elárulunk még egy titkot: Mindenképpen keresse fel Alsó-Ausztria legnagyobb cseppkőbarlangját, a Hermannshöhle-t Kirchberg am Wechselben. A több mint 4 km hosszú, többszintes barlangrendszer védett természeti érték, 8 különböző denevérfajnak ad otthont. (A barlang csak német vagy angol nyelvű vezetés keretében látogatható. Angol nyelvű vezetés előzetes bejelentkezéssel kérhető).

Mönichkirchen: Változatosság a Wechsel partján

A St. Coronától autóval mindössze 20 percre fekvő Mönichkirchen sok tekintetben kiváló kirándulócélpont. Például gyalogtúrát tehetünk a Wetterkoglerhaus turistaházhoz, amelyet elbűvölő alpesi legelőkön keresztül haladva érünk el 2 óra alatt (ugye emlékszünk még: Schwaig az alpesi legelők és tanyák neve a Wechselland vidékén). A megérkezés után el sem tudjuk dönteni, mi jelent nagyobb élményt: az ízletes ételek, vagy a pazar 360°-os kilátás a Semmering, a Rax, a Schneeberg és Szlovénia irányába. Aki aznap már nem szeretné folytatni útját, pompás környezetben töltheti az éjszakát 1.743 méteres tengerszint feletti magasságban. Mozgalmasabb az élet a 4-üléses libegő hegyi állomásánál, a Sonnenbahn-nál, ahol roller- és mountaincartpálya várja a kirándulókat.

Innét a 3 km hosszú, 13 vidám hintaelemmel felszerelt turistaúton, a Schaukelweg-en (hintaút) vándorolhatunk tovább. A hinta, mérleghinta mellett minden sarkon más és más élmény várja a látogatót a tejeskanna-tekétől a függőágyas pihenésig, míg elérjük a nagyszerű Almschaukel kilátóplatformot, ahonnét csodálatos kilátás nyílik az alpesi legelőkre és tanyákra (Schwaigen).

Ezen kívül Mönichkirchenben található a Bécsi Alpok legnagyobb kalandparkja: a Hamari Kletterpark, azaz mászóparkban a legkülönbözőbb erdei akadályokat kell leküzdeni. Nekünk a három, több mint 550 m hosszú kötélpálya tetszett a legjobban. Sokkal nyugalmasabb a tágas sókabinnal is rendelkező vizespark, Wasserpark mit Salaërium, amely az „Élet vize” tematikus út (Themenweg „Lebenswasser“) része. Az út biotopok és mocsarak mentén halad, a lábunkkal tapogathatjuk ki az ösvényt, ezen felül élénkítő Kneipp-medence és sok más meglepetés várja a vendégeket. Végül van két szállásajánlatunk is az Ön számára Mönichkirchenben: az 1.200 méteres magasságban található családbarát Alpengasthof Enzian szálláshely kalandjátszótérrel, fürdésre alkalmas tóval és nagyszerű konyhával, illetve a központban található Hotel Thier szálloda, amely kiváló wellness-részleggel rendelkezik.