Tél a Mostviertelben, © Simone Populorum von Wherethejourneystarts

Sportos és aktív kalandok a télben

A hó csillog a napfényben. A hűvös levegő beáramlik a tüdőmbe. A mindennapok rohanása messze van. Milyen csodálatos itt, a Mostviertelben.

Ki osztja meg veled itt az érzéseit? Ez én vagyok, Simone. Talán a Wherethejourneystarts utazási és outdoor blogomról ismersz. Hol találsz még meg engem? Általában vidéken vagy a hegyekben. És ezen a hétvégén a gyönyörű Mostviertelben. További információ a szerzőről.

Lunzi-tó: Egy kis nyugalmat tessék!

Így kora reggel békés csend honol. A víz felszínén a smaragdzöldtől az azúrkékig minden szín megtalálható. Nehéz elhinni, de a Lunzi-tó büszkélkedik az „Alsó-Ausztria egyetlen természetes tava” címmel. Körülbelül 1,5 óra alatt egy kellemes túraútvonalon sétálhatunk a festői tó körül.

Egy széles fából készült mólóhoz érve nem tudok ellenállni a kísértésnek. A nap meleg sugarai az arcomat simogatják. Egy hattyú lassan köröz a vízen. A madarak csicseregnek. Az Ybbstali Alpok hegycsúcsai az ég felé nyújtják karjukat. Mindenekelőtt a hatalmas Scheiblingstein, amelynek oldalára hó tapad. „Micsoda csodálatos hely erőt gyűjteni!” - gondolom magamban, és hagyom, hogy magával ragadjon a nyugalom érzése.

Sífutás a Hochreiton: Első lépéseim a pályán

„De vékonyak” - jegyzem meg, miközben a sífutó léceimre nézek. „Majdnem olyanok, mint a gyufaszálak” - viccelődöm. Megérkeztünk a Göstling an der Ybbs melletti Hochreit sífutóközpontba. 800 és 900 méteres tengerszint feletti magasságban a sífutás szerelmesei hat különböző pályát találnak itt - 29 km klasszikus és 10 km skating pályát. A helyszínen egy kölcsönző is található.

Készen állok első utamra a karcsú síléceken. Az Ablass-tanya körüli barázdált nyomvonalakon siklok a Hausloipe névre keresztelt pályán. „Könnyebbnek tűnik, mint amilyen” - jegyzem meg. Ennek ellenére lassan megtalálom a ritmust a sík terepen. A becsvágytól megragadva követem a Sonnenloipe útvonalat az erdőben felfelé, majd egy szelíd fennsíkra érkezem. Messze földön senki sem látható. A lenyugvó nap aranysárga fénybe borítja a nyomvonalakat. A pulzusom az egekbe szökik a lesiklás közben. A síkságon kikapcsolok és élvezem a mozdulatokat. A kezdet varázsa - engem minden bizonnyal a sífutás rabjává tett.

A sífutástól megéhezünk. Tippem a korgó gyomor ellen: egy kiadós falat és egy pohár frissítő almabor a Jausenstation Ablassban, egy 300 éves parasztházban - akár a rusztikus parasztszalonban, akár a hangulatos napozóteraszon.

Síelés a Hochkaron: amikor az adrenalin és az élvezetek találkoznak

Amikor megérkezünk a JoSchi Almgasthofba, közvetlenül a Hochkar síterep pályái mentén, a szél fütyül a fülünk körül. Gyorsan besurranunk a melegbe, és elfoglaljuk az 1480 méteres tengerszint feletti magasságban lévő, hegyre néző szobánkat. Vacsorára a büféből lakmározunk, mielőtt boldogan és fáradtan ágyba esünk.

Egy kiadós reggeli után másnap reggel elindulunk síelni. A szél elcsendesedett és a nap is ránk mosolyog - tökéletes körülmények! Gyerünk!

A felvonó szelíd ringatózása, a szellő az arcunk körül, a mély hóval borított táj, amely pillanatok alatt halad el melletted. Szabadság, gondtalanság, könnyedség. Ahogy lefelé lendülök a pályán, a hatalmas hegycsúcsok olyan közelinek tűnnek, hogy akár meg is érinthetném őket. Egész testemben érzem a rám és a sílécre ható erőt a kanyarokban. A boldogsághormonok rohamát. Egy érzés, amely függővé tesz.

Az 1300 és 1800 méter között elhelyezkedő Hochkar síterep Alsó-Ausztria legmagasabban fekvő síterepe, ezért nagyon hóbiztos. A hét felvonónak köszönhetően összesen 19 kilométernyi pálya áll rendelkezésre, melyek nehézsége a könnyű (kék) és a nehéz (fekete) között változik.

Bár nehezen tudok elszakadni a pályáktól, elindulunk egy frissítőért. A Latschen-Almot választjuk, ahol a teraszon élvezzük a napsütést. „Egy gőzgombócot kérek vaníliaszósszal és mákkal” - rendelem kedvenc ételemet. Az étlapon a gombóc mellett klasszikus házias és szezonális ételeket is találni.

Annaberg: Egy kis ékszer a Türnitzi-Alpokban

A meleg ellazítja az izmokat. A mély relaxáció áthatja testem minden szegletét. A JUFA Hotel Annaberg wellness részlegén vagyunk, ahol az utolsó éjszakára már be is csekkoltunk. A szálloda mindent kínál, amire csak vágyhatunk: hangulatos és modernül berendezett szobákat, szívélyes légkört, wellness részleget a kikapcsolódáshoz és egy nagyon magas színvonalú büfét a szálloda éttermében, a „Reidlhütte”-ben. Tökéletes kiindulópont az Annabergben tett kirándulásainkhoz!

Sítúra a Tirolerkogelre (1.377 m)

A nap átvillan a fák között. A kis fakunyhó magas hófödémet visel. Túrasíjeimet egyenletes tempóban tolom a hótakarón. Tűlevelű erdő illata tölti be a levegőt. Úgy érzem, hogy a természettől kiegyensúlyozottá válik belső énem is. Hagyom, hogy tekintetem a szelíd téli tájon vándoroljon. És hirtelen, 1,5 óra gyaloglás után a csúcson vagyunk: a Tirolerkogel csúcsán. Az Ötscher, a Dürrenstein és a Gemeindealpe, a Gippel, a Göller, a Schneeberg és a Hochschwab vonulatai már messziről üdvözölnek minket. Amikor megpihenünk a csúcson, nem sietünk, hanem kiélvezzük a látványt teljes valójában.

Tippünk pihenőre: Az Annaberger Haus közvetlenül a Tirolerkogelen található, ahol fantasztikus kilátásban lesz részünk a hegyekre, miközben a hagyományos konyha ízeit élvezzük (kérjük, vegye figyelembe a szabadnapokat!).

Két lóerővel a behavazott erdőn át

Hangos nyerítés, csengettyűk csilingelése. A két haflingi ló egy rántással felveszi a tempót, hogy megmássza a dombot. Micsoda élmény! Különösen vártam az egyórás lovas szánhúzást a „Saugraben”-en keresztül. Elhaladunk egy vadetető állomás mellett és megpillantjuk a gímszarvasokat. Tovább haladunk az idilli erdőn keresztül. Csak mi, a lovak és a szán. Az idő repül és mire észbe kapok, már vissza is értünk a „Schaglhof”-ba.

Mielőtt visszautaznék Salzburgba, röviden megállok a St. Leonhard am Forst-i d'Greisslereiben. Babsi, a tulajdonos azt mondja, hogy itt minden élelmiszer-szükségletemet fedezni tudom a régió termékeivel. Itt különös hangsúlyt fektetnek az üzleten belüli tanácsadásra. Egy igazán nagyszerű koncepció, szívvel és lélekkel! Egy szatyornyi finomsággal a kezemben folytatom utam az utolsó megállóig.

„Ez szinte művészi. Túl szép ahhoz, hogy megegyem”, csodálom az ételek elrendezését a petzenkircheni „Landgasthof Bärenwirt” kitűntetett étteremben. Már a látványtól is összefut a nyál a számban. Az ízélményről nem is beszélve! A Landgasthof Bärenwirtben azonban nemcsak a legmagasabb minőséget tartják fontosnak, hanem a regionális és szezonális termékeket is.

Ahogy ülök Salzburg felé az autóban, átgondolom az összes élményemet.

Legyen szó egy kényelmes túráról, síelésről, sítúrázásról, sífutásról, vagy lovasszánozásról - a Mostviertel nem hagy kívánnivalót maga után és garantálja a jó szórakozást a hóban!

Steckbrief Simone von Wherethejourneystarts

Ez vagyok én…

Kalandvágyó, természetimádó, kíváncsi és ambiciózus. Így jellemezném magam. Burgenlandban nőttem fel a Fertő-tónál. Két évvel ezelőtt Salzburgba költöztem, ahol azóta is élek, és élvezem a természet és a hegyek közelségét. Egy hegycsúcson állva, a szabadság és a végtelen lehetőségek érzése mindig új kalandokra sarkall. A spektrum a gyalogtúráktól a via ferrata és a magashegyi túrákon át a sítúrákig, síelésig és a hótalpas túrákig terjed. Amikor nem a hegyekben vagyok, szeretek utazni. A súlyzózás, a művészet és a kultúra, a futás és a kulináris élvezetek szintén az érdeklődési körömbe tartoznak. A Bécsi Alpok számos csúcsát meghódítottam már és most már alig várom, hogy felfedezzem a Mostviertel legszebb szegleteit.

5 válasz Simone-től, vagyis a wherethejourneystarts blog írójától

#a tél szeretete ezt jelenti nekem... ... csillogó fehér hóban fürdőző táj
... a hó ropogása a talpam alatt...
... amikor hópelyhek hullanak a fákról
... a hűvös szellő az arcomon lesikláskor
... hangulatos pillanatok gyertyafénynél
Soha nem gondoltam volna, hogy ezt Alsó-Ausztriában is meg lehet csinálni. Hogy itt a hideg évszak annak minden arcával megtapasztalható egy változatos téli nyaralás során. Legyen szó síelésről, sítúráról, hótalpas túrázásról, korcsolyázásról, sífutásról vagy lovasszánozásról - Alsó-Ausztria jóval több, mint ahogy azt első látásra gondolnánk.
Ez számomra minden télen kötelező. Télen legszívesebben síléceken vagyok úton. Kilencéves koromban tanultam meg síelni. 2019-ben úgy döntöttem, hogy részt veszek egy sítúra tanfolyamon, és azóta egész évben a hegyekben vagyok. Számomra nincs is jobb, mint kora reggel a túrasível áttörni a hótakarót, érezni a nap meleg sugarait az arcomon, és a mély hóval borított téli tájon keresztül felkapaszkodni a hegycsúcsra.
Az én téli motivációs zeném. Winter Winds: Mumford and Sons
Mi melengeti télen a szívemet. Amikor több órás természetjárás után a meleg takarómba burkolózom, és egy csésze tea mellett átgondolom az elmúlt néhány órát.