Kihagyhatatlan túrák a Bécsi-erdőben

Sűrűn átszőtt túrahálózat a Bécsi-erdőben

Csodálatos élmény a Bécsi-erdőben túrázni, mert az utak sűrű erdőkön, lankás dombokon át vezetnek, közben újra és újra lélegzetelállító kilátás tárul elénk. A túraútvonalakt nem csak természetbarátoknak ajánljuk, hanem a kultúra iránt érdeklődőknek is.

Az alsó-ausztriai Bécsi-erdő elsősorban a túrázás szerelmeseit várja. Bécs vonzáskörzetében található Európa egyetlen bioszféra parkja, amely számos túrát kínál. Sűrű erdeivel, lankás dombjaival és csodálatos tájaival szó szerint vonzza a természet szerelmeseit. Túraútvonalait bejárva gyönyörködhetünk a természet szépségében, erdőkben barangolhatunk, virágos réteken pihenhetünk meg, és olyan kilátópontokra mászhatunk fel, ahonnan látványos panoráma nyílik a tájra.  Ahhoz, hogy igazán elmerüljünk Bécs zöld tüdejében, az „ErlebnisWienerWald" túra jó lehetőséget kínál: A „WienerWaldGenuss" túrán szó szerint belekóstolhatunk a bioszférapark kulináris kínálatába. A „WienerWaldSein" túrán azt tudhatjuk meg, hogyan lehet a Bécsi-erdőben  teljes mértékben kikapcsolódni. Ha pedig saját szakállunkra kirándulunk, itt megtaláljuk a régió kihagyhatatlan túráit:

#1 Mauerbach-Tulbing körtúra

Időtartam: 3:00 h  |  Emelkedő: 276 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

Ha a csend aranyat ér, mit ér egy egész kolostornyi csend? Legyen egy kolostor a túracélpont! Mauerbachból a Hirschengartenen keresztül a Tulbinger Kogelig vezető út nem túl hosszú. Azért sem, mert az út gyönyörű tájon vezet keresztül. Látogassuk meg mindenképpen „Kartause Mauerbach" egykori kora barokk kolostoregyüttest és ismerjük meg a karthauzi rend szerzeteseinek mindennapjait.  Remeteként éltek és csendfogadalmat tettek.

#2 Husarentempel túra

Időtartam: 6:30 h  |   Emelkedő: 398 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

A Kleiner Anninger csúcsán lévő pompás Husarentempel-hez sűrű erdőkön és idilli tájakon keresztül vezet az út. A Husarentempel-t 1813-ban építették, a hadi dicsőség, illetve sikerek szimbólumának templomaként. Szánjon rá időt, és tekintse meg az épület építészeti jellegzetességeit, pompás homlokzatát és míves díszítéseit. A Husarentempelből kiváló kilátás nyílik a bécsi erdő nagy kiterjedésű sűrű zöld lombkoronáira.

#3 „G’schichten aus dem Wienerwald“, vagyis „történetek a Bécsi-erdőből“ túraútvonal

Verzió 1​​: Időtartam: 5:30 h  |  Emelkedő: 431 m  |  közepes  |  Részletek a túráról
Verzió 2: Időtartam: 7:30 h  |  Emelkedő: 566 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

Egy körtúra sok mesével. A túra neve, „G'schichten aus dem Wienerwald", vagyis „történetek a Bécsi-erdőből” találó, hiszen útközben számos olyan helyszín található, amely több-kevesebb mesélnivalót tartogat. Ha az első szakaszt Badenben kezdjük, és a Schwechat folyót követjük Allandig, a „Wegerl im Helenental" mentén is haladunk, ami egyszerűen gyönyörű. Ezután egy rövid kitérőt teszünk a Rauheneck-romhoz, amely szokatlan háromszög alakú tornyával a Helenental-völgy fölé magasodik. A túra második szakaszán, azaz vissza Badenbe, Heiligenkreuz, Siegenfeld és az 1884-ben épült „Theresienwarte" kilátótorony mellett visz az utunk. Mindkettő megér egy (vagy két) megállót!

#4 Sparbach Natúrpark

Időtartam: 3:00 h  |  Emelkedő: 221 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

Szerencsésnek mondhatja magát, aki már járt Ausztria legrégebbi természetvédelmi parkjában, a Sparbach Natúrparkban, a Bécsi-erdő déli részén. Több műrom teszi látványossá a parkot. Számos 200 éves, hatalmas bükk- és tölgyfa nyújtózkodik vastag törzsével a magasba. Ha megteszünk egy körtúrát, szinte biztos, hogy egy-két szabadon szaladgáló vaddisznót is látunk. Tavasszal még érdekesebb a park, mert kis csíkos vadmalacok követik anyjukat röfögve. Virágkedvelőknek javasoljuk, hogy jöjjenek el tavasszal a Diana rétre. Május elején virágoznak az orchideák.

#5 Erlebnisweg Peilstein élménytúra

Időtartam: 2:30 h  |  Emelkedő: 267 m  |  könnyű  |  Részletek a túráról

A Bécsi-erdő déli részén található „Erlebnisweg Peilstein" egy fontos feladatot vállalt magára: újra elmeséli a hegymászás történetét! A különböző szakaszokon (újra) megismerkedhetünk a sportággal és megtapasztalhatjuk a lélegzetelállító természetet. Meredek mészkőfalainak és több mint 800 útvonalának köszönhetően a Peilstein több mint 100 éve a bécsiek egyik legnépszerűbb mászóterülete. A csúcs közelében álló Peilsteinhausban megpihenhetnek a hegymászók.  Egy tippet is szeretnénk adni a túraút margójára: Nem a teljesítmény a fontos, hanem az élmény!