Kihagyhatatlan túrák a „Welterbesteig”-on, azaz a világörökségi túraútvonalon

Öt nap alatt eljutunk Kremsből Melkbe: Bemutatjuk a leglátványosabb dunai magaslati túraútvonal legszebb szakaszait.

Ezen az útvonalon különösen sok a rom, kolostor és vár, valamint védett természeti érték. A 73 kilométeres útvonal a Duna északi partján három szakaszt köt össze a déli oldalon lévő két szakasszal, a világörökségi útvonal két végpontjával.

A „Welterbesteig” hosszútávú túraútvonal 180 km-t foglal magába. Három helyen lehet komppal átkelni a Duna túloldalára és a szakaszok szabadon variálhatók. Itt is érvényes a jelszó: Maga az út, a gyaloglás a cél!  Ahogy Stefan Zweig is mondta „a szünet is a zene része”, éppúgy, mint a pihenés a gyaloglásé. Az út mentén számos hagyományos heuriger borozó található, ahol koccinthatunk a megtett kilométerekre. Senkinek sem kell hátizsákot cipelnie, mert kérhető csomagszállítás. Hát akkor induljunk!

#1 nap: Krems – Dürnstein

Dauer: 4:30 h  |  Aufstieg: 385 m  |  leicht  |  Részletek a túráról

Az első napon óvárosok és borvidékek váltják egymást. A túra kiindulópontja Krems belvárosa, majd tovább haladunk a kremsi szőlőhegyek felé. Ezt követi egy séta Stein óvárosában, majd eljutunk a pincesorig, ahol a Mayr-Resch borozó kapujában pecsételhetünk. A Wachau borvidéken és a Höhereck természetvédelmi területen, a keleti Wachau legnagyobb száraz gyepén keresztül sziklás és erdős tájra érünk, itt már Dürnstein közelében vagyunk. Tipp: Érdemes az éjszakát a 400 éves Hotel Schloss Dürnsteinben tölteni.

#2 nap: Dürnstein – Weißenkirchen

Dauer: 6:00 h  |  Aufstieg: 625 m  |  mittel  |  Részletek a túráról

A dürnsteini „Eselsteig”-on keresztül, ahol a wachaui sáfránymanufaktúra bemutatókertje is található, jutunk el Ausztria talán leghíresebb várromjához, ahol egykor Oroszlánszívű Richárd, angol király is raboskodott. Ezután tegyünk egy kitérőt a „Dürnsteiner Kanzelhez”, a Wachau egyik leglátványosabb kilátópontjához. A sziklateraszokról csodálatos kilátás tárul elénk Weißenkirchen borfalura. A túra második napon itt ér véget.

Tipp: Éjszakázzunk Weißenkirchenben a Hotel-Restaurant Kirchenwirtben.

#3 nap: Weißenkirchen – Spitz

Dauer: 3:30 h  |  Aufstieg: 429 m  |  mittel  |  Részletek a túráról

A „Welterbesteig“ világörökségi útvonal festői szépségű harmadik szakasza a Wachau sziklateraszos borvidék szívében vezet. Magasan a Duna fölött túrázunk, elhaladunk a Michaelerberg kilátó és védett természeti érték mellett, ahol az enyhén lejtő száraz gyepeken különleges növények és állatok élnek. Az egykori városfal maradványán, a „Rote Tor”-on keresztül érkezünk meg Spitzbe, ahol eredeti heuriger borozós-kultúra fogadja a vendégeket. Betérhetünk például az Özelt borászatba, ahonnan Spitz háztetőit látjuk, miközben borospoharunkban forgatjuk a finom nedűt.

#4 nap: Hofarnsdorf – Aggsbach Dorf

Dauer: 5:15 h  |  Aufstieg: 665 m  |  mittel  |  Részletek a túráról

Az északi parton fekvő Spitzből keljünk át komppal a Duna déli partján fekvő Hofarnsdorfba, ahol a következő szakaszt a másik irányban tesszük meg gyalogosan. A Hohe Stein és a Glauberkreuz csúcson csodálatos panoráma nyílik a tájra (a 11. szakasz kilátópontjai a Seekopf-kilátó és a Hirschwand). Tovább haladunk Dunkelsteinerwaldba, ahol megérezzük a hely erejét, majd megérkezünk Maria Langeggben a zarándoktemplomhoz. Nem sokkal Aggsbach előtt emelkednek Aggstein várának romjai. Étterme olyan benyomást kelt, mintha visszautaztunk volna az időben a középkorba. A középkori fesztivál látogatói ma is teljes valójában átélhetik ezt a történelmi kort.

#5 nap: Aggsbach Dorf – Melk

Dauer: 6:00 h  |  Aufstieg: 513 m  |  mittel  |  Részletek a túráról

Röviddel azután, hogy elhagytuk Aggsbachot, a Hohenwarther Höhe-hez érkezünk, ahonnan kilátás nyílik a Dunkelsteinerwaldra. Schönbühel kastélya után egy régi áruszállító úton haladunk tovább, míg elérjük Melk városát. Ha van időnk, feltétlenül nézzük meg a barokk kolostort - nem véletlenül nevezik „Wachau jelképének”. A nap végén pedig a városháza pincéjében étellel és itallal köszönhetjük meg lábainknak, hogy öt napon keresztül hegyen- völgyön át cipeltek minket.