Kihagyhatatlan túrák az Yspertal környékén

Induljunk el a titokzatos druidák nyomainak, a kőszívnek és - ha úgy tetszik - az élet végtelen útjának keresésére.

Csak ott, ahol gyalogosan jártál, ott jártál igazán, mondta Johann Wolfgang von Goethe már századokkal ezelőtt. Hogy elmondhassuk magunkról, valóban jártunk valahol, válasszunk a déli Waldviertel legszebb gyalogtúrái közül.

Ha túrázni megyünk Waldviertel déli részén, nagyon fontos a megfelelő lábbeli. Mert csak erős túracipőben tudjuk teljesíteni a távokat. Az útvonalak titkos druida szenthelyek, hatalmas sziklaalakzatok mellett vezetnek és páratlan kilátással gyönyörködtetnek. Sőt, a pazar kilátáshoz még hegymászó felszerelésre sincs szükség.

#1: Az Ysper-szurdokon át a druidák útján

Időtartam: 4:00 h  |  Felmászás: 495 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

A waldvierteli „Druidenweg” (druidák útja) a dübörgő Ysperklamm szurdokon keresztül vezet, és remek túraútvonala a természet és a kultúra szerelmeseinek. Az útvonalon pompás kilátópontok, lenyűgöző sziklaalakzatok, misztikus hangulat és titokzatos erőterek várják a kirándulókat, akik élvezhetik a természet szépségét és elmerülhetnek a druidák legendáiban. Az útvonal utolsó szakasza egy lenyűgözően szép érintetlen erdőn keresztül teszi próbára állóképességünket, ahol a látogató szeme tágra nyílik: A Kaltenberg-kereszttől páratlan a kilátás a déli Waldviertelre. Ez méltó jutalom az emelkedők fáradalmaiért. A „Druidenweg” elnyerte „Ausztria Túraútvonalainak Minőségi Pecsétjét” a „különösen értékes” kategóriában. Többet nem is kell erről mondani.

#2: A déli Waldviertel legmagasabb pontja

Időtartam:​​​​​​​ 4:30 h  |  Felmászás: 628 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

Ha a déli Waldviertelben igazán magasra szeretnénk feljutni, akkor legjobb, ha az Ostrong-hegységben túrázunk, amelynek legmagasabb csúcsa az 1061 méter magas Großer Peilstein.  A csúcskeresztet azonban (hála az égnek!) a Kleiner Peilsteinen lehet elérni – bár ez még mindig elég magas, 1024 méter. Innen lélegzetelállító panoráma tárul elénk, a Weiten és a Duna völgyére, sőt jó időben az Alpokig is ellátni. Akik lemondanak arról, hogy már útközben is legyenek kilátópontok, és szívesen sétálnak erdőben, élvezik a jó levegőt, azoknak egy erdei útvonalat ajánlunk. Gyönyörű az erdő és ezen könnyebben jutunk fel a csúcsra.

#3: A csodálatos kilátást nyújtó Burgsteinmauer

Verzió A: Időtartam: 1:30 h  |  Felmászás: 201 m  |  közepes​​​​​​​  |  Részletek a túráról
Verzió B: Időtartam: 5:00 h  |  Felmászás​​​​​​​: 550 m  |  közepes |  Részletek a túráról

A Burgsteinmauer túraútvonal legfőbb célja, hogy fantasztikus kilátást kínáljon a túrázóknak. Nem véletlenül kapta a Burgsteinmauer az „Aussichtsberg”, vagyis kilátóhegy becenevet. Ha a 17a vagy 17b túraútvonal valamelyikén feljutottunk a csúcsra, egy gyönyörű pihenőhelyre érkezünk, ahol pad, fotópont (képkerettel) és nem utolsósorban a Schneebergtől a Dachsteinig nyíló kilátás fogad. Összefoglalva elmondhatjuk, itt minden adott, amire egy túrázó csak vágyik!

#4: Túrázzunk a szív alakú kőhöz

Időtartam:​​​​​​​ 3:00 h  |  Felmászás: 373 m  |  közepes​​​​​​​  |  Részletek a túráról

Számos legenda és mítosz övezi a Waldviertel különleges kőformáit, amelyek egyszerűen lenyűgözőek. Bár még őrzik titkukat, az emberek mégis gyógyító erőt tulajdonítanak nekik. Egyesek az öt méter magas követ szívalakúnak látják, mások női kerekded idomokat és életszimbólumot vélnek benne felfedezni. Ez csupán az egyik állomása a túraútvonalnak, ahol csak úgy sorjáznak a sziklaalakzatok. Mindenképpen érdemes megnézni a „Totenkopf”, vagyis „halálfej” névre hallgató sziklát, ill. és a „Steinerne Kornmandl”-t, vagyis a „megkövült gabonakévét” is.

#5: Hegyi túra a Hirschensteinre.

Verzió A: Időtartam: 3:30 h  |  Felmászás: 243 m  |  közepes  |  Részletek a túráról
Verzió B: Időtartam: 5:00 h  |  Felmászás: 428 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

Az érintetlen természeti környezetről híres vidéken páratlan a kilátás a Hirschenstein csúcsáról, amely a Waldviertel egyik legmagasabb pontja. Ha tehát sűrű erdőkre, elíziumi tájakra és csupán a természetre vágyunk, akkor vágjunk neki! A mászás ugyan kihívást jelenthet, de a jutalom kárpótol: az Yspertal lankás dombjaira és sűrű erdeire nyíló panoráma, amelytől szinte eláll a lélegzetünk. Ha még több nyugalomra vágyunk, másszuk meg a Hirschensteint egy megerőltetőbb útvonalon, amely Laimbach am Ostrongból indul.

Egy tipp a hosszútávú túrázóknak: Az életút

Ha az Ysper-Weitental körtúrát a Kremstalweggel összekötjük, egy végtelen hosszú túraútvonalat kapunk. Azért tekinthetjük végtelennek, mert a „Lebensweg“, vagyis az „életút“ nyolcas alakban kettős hurkot formál. Az emberi élet 13 szakaszát küzdik le a túrázók, 260 km-en keresztül. A bölcsőtől haladunk az öregkorig és azon túl. Ez az alapgondolat áll a nagyon látványos hosszútávú túraútvonal mögött. A túra hozzávetőleges időtartama 14 nap! Természetesen a túra több szakaszban is teljesíthető - és így a déli Waldviertel többször is bejárható! Érdemes tudni, hogy ez az útvonal a Lebensweg túratérképen is követhető.