Szinte kötelező túrák az Ötscheren

Az Ötscher legendás kincsét a mai napig nem találták meg. De vannak más kincsek is, amik elérhetők. Válogattunk a legjobb hegyi túrák között.

A fenséges Ötscher, a Mostviertel jelképe, csodálatos táj nemcsak túrázásra, hanem felfedezésre is hívogat. Alsó-Ausztria legnagyobb natúrparkja, a 170 km2-es Ötscher-Tormäuer (a környező területekkel együtt még nagyobb) számos lehetőséget kínál arra, hogy elmerüljünk a lenyűgöző hegyi világban.

Aki még nem járt az Ötscherben, az még nem látta Alsó-Ausztriát, tartja a régi mondás. Egyetértünk ezzel a bölcsességgel, és úgy találjuk, hogy zubogó hegyi patakok, dübörgő vízesések, felszabdalt mészkősziklák és a lenyűgöző szurdokok ilyen formában sehol máshol nem láthatók. Csodálatos alpesi növény- és állatvilágot rejtő hatalmas erdők és terjedelmes alpesi legelők váltják egymást.  Biztosan találkozhatunk két nagyon jellegzetes lakójukkal, a vízirigóval és a sisakvirággal. Az egyik aranyos, a másik halálos. Jó tudni: A kék sisakvirág a legmérgezőbb növény Európában, a mérgek királynője becenevet kapta. A mérgező és gyógynövényekről szóló túrán megtudhatjuk, hogy mit kell elkerülnünk az út mentén, ha az Ötscher-Tormäuer Natúrparkban kirándulunk.

#1 Induljunk az Ybbstalerhüttéhez és a Dürrensteinhez

Időtartam: 5:45 h  |  Emelkedő​​​​​​​: 1.264 m  |  nehéz  |  Részletek a túráról

Karsztos képződmények, tölcsér alakú bemélyedések - úgynevezett dolinák vagy töbrök - és változatos alpesi növény- és állatvilág várja a túrázókat Göstling an der Ybbsben. Az Ybbstalerhüttébe mindenképpen érdemes betérni. Onnan számos túrázási lehetőség kínálkozik, például elgyalogolhatunk Dürrensteinba. Ez a túraútvonal a „Wildnisgebiet Dürrenstein-Lassingtal”-ban halad és elsősorban arról ismert, hogy meglehetősen meredeken emelkedik. Ha felérünk a csúcsra, a kilátás minden fáradságért kárpótol.  Ha úgy döntünk, hogy mégsem mászunk fel a csúcsra, akkor is érdemes kirándulni a gyönyörű és nyugalmat árasztó tájon.

#2 A „Rauher Kammon" keresztül az Ötscherre

Időtartam​​​​​​​: 6:30 h  |  Aufstieg: 1.046 m  |  nehéz​​​​​​​  |  Részletek a túráról

Ha a „Rauher Kammon”, a vad gerincen keresztül haladó gerinctúraútvonalon jutunk fel az Ötscherre, nehéz, magashegységi jellegű túrára számítsunk. Ez ugyan megerőltető, de vitathatatlanul a leglátványosabb út a csúcsra. Párja sincs a Mostviertelben.  Mélyzöld erdőkön haladva, lenyűgöző panorámákban követik egymást. Ez az út sokat követel meg azoktól, akik csúcstámadásra szánják el magukat. Nemcsak kitartásra és erőre van szükség, hanem mindenekelőtt jártasságra a hegyekben. Kitett, minimálisan biztosított terepen mászunk, sziklatűkön és mészkőtornyokon haladunk át. Csak nagy gyakorlattal rendelkező hegymászóknak ajánljuk.

#3 Induljunk az Anna-Almra

Időtartam​​​​​​​: 1:15 h  |  Emelkedő​​​​​​​: 408 m  |  közepes  |  Részletek a túráról

Fent a Hennesteck-hegyen, az Ötscher egyik legcsodálatosabb kilátópontján áll Alsó-Ausztria egyik legszebb hüttéje, az Anna-Alm. És mellesleg van még egy ász a tarsolyában: messzire el lehet látni: az Ötscherre, a Hochschwabra és a Dürrensteinre! És itt minden korgó gyomrú hegymászó megtalálja a számítását. A panoráma étterem és terasza arra csábít, hogy míg itt nyugodtan üldögélünk, felejtsük el a hétköznapok gondját, baját. Aki értékeli a jó konyhát lenyűgöző kilátással párosítva, annak egyszerűen kötelező eljönni ide.

#4 Az Ötscher szurdokai

Verzió A​​​​​​​: Időtartam: 3:30 h  |  Emelkedő​​​​​​​: 328 m  |  közepes  |  Részletek a túráról
Verzió B​​​​​​​: Időtartam​​​​​​​: 3:45 h  |  Emelkedő: 303 m  | közepes  |  Részletek a túráról

Kopár sziklák, kristálytiszta víz jellemzi az Ötscher szurdokait. Az Ötscher-Tormäuer Natúrparkban káprázatos a természet. Csodáljuk meg az impozáns vízeséseket, például a dübörgő Lassingfallt, fedezzünk fel a sziklabarlangokat és keljünk át lenyűgöző vadvizeken - nem véletlenül sorolják ezeket a szurdokokat Ausztria legvonzóbb természeti értékei közé. Akárcsak egykor a favágók, mi is kihívást jelentő ösvényeken, (gyalog)hidakon át járhatjuk be a szurdokot, miközben alattunk a rohan a türkizkék vizű folyó. A wienerbrucki Ötscher-bázis látogatóközpontjában pedig meg is jutalmazhatja magát minden kitartó túrázó. Igy kerek a világ!

#5 Az Erlauf-tótól a Gemeindealpe-ig

Időtartam​​​​​​​: 3:50 h  |  Emelkedő​​​​​​​: 840 m  |  közepes​​​​​​​ |  Részletek a túráról

A Gemeindealpéra vezető, meglehetősen nagy kihívást jelentő túra az Erlaufsee alsó-ausztriai partján kezdődik, amely kristálytiszta vizével ámulatba ejti a látogatókat. Erdei túraút vezet az Erlauf forrásához, mohos kövek között, majd mesés erdőn keresztül haladunk. Itt vár ránk az első kihívás: a Brunnstein és a Brachalm megmászása. Jutalmunk a szenzációs kilátás az Ötscherre. Ezután következik a még az edzett túrázók számára is megterhelő erőpróba, a meredek emelkedő a Gemeindealpe csúcsára. A második jutalom sem várat magára sokáig: még pazarabb panoráma a környező hegyekre, az Erlauf-tóra és egy jól megérdemelt pihenő a Terzerhausban.